پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فجر۴۴| تداوم ساماندهی گلزار شهدای مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس در مازندران، سعید کهنسال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران درباره دستاوردهای ۴۴ ساله انقلاب اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه در مازندران، اظهار کرد: اینکه در عرصه‌های مختلف بین‌المللی حضور فعال و تعیین‌کننده‌ای داریم قطعا با فرهنگ ایثار و شهادت تنیده و گره خورده است.

وی افزود: در حوزه درمانی از ۱۳۵هزار جامعه ایثارگری با خانواده و ۳۵هزار شهید، آزاده و جانباز پرداخت هزینه درمانی جامعه بزرگ ایثارگری و خانواده شهدا را در قالب بیمه‌های همگانی و مکمل در دستور کار داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اشاره به اینکه ارائه خدمات به جامعه ایثارگری براساس درصد میزان ازکارافتادگی تعیین می‌شود، اضافه کرد: توانستیم بخش زیادی از این جامعه ایثارگری را تعیین‌تکلیف کنیم.

کهنسال به اجرای طرح پایش سلامت اشاره کرد و گفت: جامعه ایثارگری باتوجه به شرایط سنی نسبت به سایر گروه اقشار جامعه هزینه‌های درمان بالاتری می‌طلبد.

وی یادآور شد: بخش زیادی از مستندات، تاریخ شفاهی و خاطره‌نگاری جامعه ایثارگری جمع‌آوری و در حال تدوین و تالیف کتب در حوزه ایثارگری است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با بیان اینکه احداث حسینیه‌ها و خانه‌های شهید را در دستور کار داریم، تصریح کرد: مازندران در برگزاری یادواره و کنگره‌‌های شهدا پیشگام است به‌طوری‌که نهاد و باور و منش مردم نهادینه شده و در قالب خودجوش و مردمی برگزار می‌شود.

کهنسال یادآور شد: یکی از مسائل تزئین ورودی شهرها با تمثال شهدا بوده که این مهم در دستور کار مسؤولان شهری بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی به اشاره به کسب موفقیت‌های جانبازان در حوزه‌های ورزشی، اضافه کرد: توانمندی جانبازان در عرصه‌های مختلف ورزشی ملموس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران با اعلام اینکه در دولت سیزدهم کارها با شتاب درحال پیگیری است، گفت: درست است بکارگیری ۲۵درصد جامعه ایثارگری در بخش اداری شاید غیرقابل ممکن باشد به همین دلیل با نگاه کارآفرینی برای جامعه ورود پیدا کردیم که امیدواریم شاهد از بین رفتن معضل بیکاری در جامعه باشیم.

کهنسال با بیان اینکه در حوزه پرداختی‌ها، بخشی از جامعه ایثارگران از تسهیلات مسکن بهره‌مند شدند، تصریح کرد: موضوع مهم دیگر ساماندهی گلزار شهدا بوده که در دستور کار قرار دارد تا انتقال فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جدید انقلاب نهادینه شود و در مازندران تاکنون ۶هزار و ۲۶۹ مزار مطهر از ۱۰‌هزار و ۲۵۳ شهید ساماندهی شد.

وی یادآور شد: قرار است در سال ۱۴۰۳ کنگره شهدا را در استان مازندران داشته باشیم که عزم و اراده بر این است این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران به اجرای طرح سپاس و دیدار از جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: تاسیس کلینیک‌های مددکاری در دستور کار قرار دارد تا سبب رفع مشکلات اشتغال در جامعه بزرگ ایثارگری شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.