پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فجر۴۴| افتتاح ۲۲۰ پروژه دهه فجر در ساری/ شهرستان ساری ۴۰۰ پروژه نیمه‌کاره و رها شده دارد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی نوبخت امروز در نشست خبری به‌مناسبت ایام الله دهه فجر که در سالن اجتماعات فرمانداری ساری برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه فجر امسال ۲۲۰ پروژه در نظر گرفته‌ایم که ۴۹ پروژه در حوزه شهری و ۴۷ پروژه در حوزه روستایی است، همچنین ۲۴ پروژه به ارزش ۶۶۷ میلیارد تومان سطح شهرستانی را در برمی‌گیرد.

وی افزود: ۴۲ پروژه کلنگ‌زنی شامل هفت پروژه شهری و ۳۳ پروژه روستایی و دو پروژه شهرستانی به ارزش ۲۴۳ میلیارد تومان داریم‌ که در مجموع از ۲۶۲ پروژه، ۲۲۰ پروژه افتتاح و ۴۲ پروژه بابت کلنگ‌زنی به ارزش ۹۱۰ میلیارد تومان است.

نوبخت با اشاره به افتتاح پروژه‌های مهم شهر ساری، اعلام کرد: پروژه مدرسه حیات طیبه شهید سلیمانی با صرف اعتبار ۱۳۳ میلیارد تومانی، پروژه بازسازی مدارس دیگر و بازسازی یک مرکز توانبخشی با صرف اعتبار ۲۱ میلیارد تومان، بخشی از بیمارستان حکمت ساری، پروژه‌های مخابراتی، پروژه آب‌رسانی پروژه احداث پل بندافروز و سایر پروژه‌های راهداری از جمله مهمترین پروژه‌های شهر ساری است که افتتاح خواهد شد.

فرماندار ساری با بیان اینکه در حال تلاش برای آماده‌سازی پروژه میدان تره و بار هستیم، گفت: این پروژه دارای پیچیدگی خاص خودش است، سرانجام رسیدن این پروژه حدود ۱۵ سال طول کشید، در نهایت در آخرین جلسه قرار بر این شد که دفتر کار فرمانداری را در محل اجرای پروژه مستقر شود تا گره کار را بهتر پیدا کنیم.

وی در این زمینه ادامه داد: متوجه شدیم که طی یک سال گذشته ۲۸ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شد، پس اگر اراده‌ای وجود داشت میدان تره‌بار ساری باید افتتاح می‌شد که اگر افتتاح شود هم گره ترافیکی باز می‌شود و هم یک پایانه صادراتی خوب است، در هر صورت هدف ما تعیین و تکلیف پروژه‌های روی زمین مانده است، درباره پروژه میدان تره‌بار ساری نیز بحث قهرمان‌سازی یا مداخله نبود به هر حال ورود پیدا کردیم و در حال حاضر بخش زیادی از کار انجام شده است.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: همچنین پروژه بازسازی و ترمیم جاده‌های روستای با صرف اعتبار ۷۴ میلیارد تومانی انجام شد، طی سفر استاندار مازندران به بخش چهاردانگه ساری ۷۵ مصوبه تصویب شد که نزدیک به نیمی از آن اجرا شد، ۶ روستا از هفت روستا آسفالت شد و روستای دیگر تا قبل از پایان سال آسفالته خواهد شد.

نوبخت ادامه داد: در بحث مسکن مهر میارکلا در این ایام ۲۷ میلیارد تومان اعتبار صرف شد، احداث مسکن روستایی در بخش مرکزی و چهاردانگه با اعتباری نزدیک به ۵۷۰ میلیون تومان داریم که جمعا به همراه اعتبار برای مسکن محرومین نزدیک به ۵۱ میلیارد تومان هزینه شد.

وی از توسعه، تقویت و تجهیز شبکه مخابراتی خبر داد و یادآور شد: همه اینها جزو همان ۲۲۰ پروژهای هستند که در ایام دهه فجر افتتاح خواهند شد، اما در شهرستان ساری نزدیک به ۴۰۰ پروژه نیمه‌کاره و رها شده داریم، تلاش برای تعیین و تکلیف و شناسنامه‌دار کردن این پروژه در حال انجام است.

پایان پیام/ ۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.