پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فجر۴۴| افتتاح ۱۰ پروژه و اجرای ۵ هزار برنامه فرهنگی ورزشی در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عادل عالیشان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ویژه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی دهه فجر از ابتدای بهمن ماه شروع و دبیرخانه کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر نیز در اداره کل تشکیل شد و امیدواریم با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شده امسال این ویژه برنامه‌ها به مراتب پربارتر برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ بر هزار و ۵۰۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در استان داشته باشیم که در غالب برنامه‌های فرهنگی، حوزه جوانان، ورزش قهرمانی و همگانی و میزبانی رویداد بین‌المللی و هیمنطور افتتاح پروژه‌های ورزشی دولتی و خصوصی خواهد بود.

وی افزود: شاخص‌ترین برنامه فرهنگی برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان است و شاخص‌ترین برنامه ورزشی، میزبانی رویداد بین‌المللی پرورش اندام خواهد بود که در پنج رشته آقایان و دو رشته بانوان، از ۲۶ تا۳۰ بهمن برگزار خواهد شد که پیش‌بینی ما حضور ۲۰۰ ورزشکار خارجی از ۳۰ کشور جهان و ۸۰۰ ورزشکار داخلی است. 

عالیشان همچنین گفت: برگزاری همایش‌های خانوادگی پیاده‌روی در شهر و روستا، شاخص‌ترین برنامه همگانی خواهد بود.

وی در تشریح دستاوردها حوزه ورزش و جوانان بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ورزشکاران مازندرانی ۲۶۰ مدال آسیایی و جهانی کسب کردند و ۲۳ میزبانی اردوهای تیم ملی را در استان داشتیم، ۱۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان نیز داریم.

سرپرست اداره کل ورزش وجوانان مازندران با تشکر از تلاش‌های هیأت‌های ورزشی گفت: ورزش در خون مردم مازندران است و ۵۲ هیات در استان مازندران داریم که بیش از ۱۰ هزار نفر در امور ورزش مازندران فعالیت می‌کنند و اگر می‌گوییم مازندران قطب ورزش است مرهون همکاری و همدلی همگانی است.

عالیشان در ادامه اظهار کرد: ۵۴۴ سالن سرپوشیده در دستگاه ورزش و جوانان مازندران داریم و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در این استان احداث شد که این موضوع در قبل از انقلاب ۲۴ مورد بود و ۱۷ هزار متر مربع بوده است و این نشان دهنده خدمات ارزنده نظام اسلامی در حوزه ورزش است و امروز سرانه ورزش روستا بیشتر از شهرهاست که نشان دهنده توجه مسؤولان نظام به توسعه مناطق محروم است.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با تشریح آخرین وضعیت استادیوم‌های بزرگ ورزشی استان گفت: در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر تاکنون ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل حدود ۳۰ میلیارد دیگر نیاز است و در موضوع ورزشگاه شهید متقی ساری نیز امسال حدود ۴ میلیارد تومان اختصاص یافت که برای تکمیل آن باید این پروژه را ملی کنیم تا اعتبارات مناسبی اختصاص یابد.

عالیشان درباره توسعه ورزش بانوان نیز بیان کرد: تاکنون ۴۰ مدال توسط بانوان در میادین بین‌المللی به دست آمدو ۴۰تاکنون اعزام برای مسابقات قهرمان کشوری داشتیم و از ۱۶ رویداد قهرمانی کشور نیز میزبانی کردیم. 

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درخصوص تعامل با رسانه‌ها گفت: در استان ورزشی‌، قطعا ورزشی نویسان بسیار خوبی هم داریم؛ نقش رسانه‌ها در کسب مدال و پرورش قهرمانان را بسیار مهم می‌دانم و همواره قدردان اصحاب رسانه که وجدان‌های بیداری دارند هستیم.

وی افزود: نقد سازنده را با جان و دل پذیرا هستیم ولی باید بپذیریم که برخی از فعالان فضای مجازی اخلاق را زیرپا می‌گذارند.

عالیشان در ادامه اظهار کرد: مجیزگوی نمی‌خواهیم ولی واقعیت‌ها باید گفته شود و ما تکلیف داریم به تزریق امید در جامعه و قدردان زحمات رسانه‌ها هستیم و نگاه حمایتی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بیان داشت: هدف ما تکمیل هرچه سریعتر پروژه های نیمه کاره است و کلنگ زنی جدید نخواهیم داشت.

وی افزود: اماکن ورزشی ما یکی از سرمایه‌های مهم دستگاه ورزش و جوانان است و باور داریم نظارت پس از ساخت اماکن بسیار مهم است؛ برای نگهداری مناسب باید به سمت مشارکت بخش خصوصی برویم که با ظرفیت ماده ۲۷ و ماده ۲۱ می‌توانیم بسیاری از مشکلات را در این زمینه مرتفع کنیم.

وی همچنین گفت: بر دستان سرمایه‌گذاران حوزه ورزش چه در بحث عمرانی و چه تیم داری بوسه می‌زنم که برای سلامت جامعه و جوانان هزینه می‌کند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان مازندران با در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درخصوص وضعیت هیات‌های ورزشی گفت: زمانیکه مسوولیت را پذیرفتم ۱۵ هیات ورزشی بصورت سرپرست اداره می‌شدند که در مدت کوتاهی انتخابات ۳ هیات ورزشی را برگزار کردیم؛ معتقدم رئیس هیات باید برنامه و تقویم ورزشی و عملکرد مالی شفاف داشته باشد.

وی تاکید کرد: اداره کل ورزش وجوانان هیچ دخل و تصرفی در انتخابات هیات‌های ورزشی ندارد و عزم ما اینست که مجامع را بی طرف و عادلانه برگزار کنیم ولی از رئیس منتخب حمایت کنیم .

عالیشان از رسانه‌های استان درخواست کرد: به سراغ روسای هیات‌ها بروند و مطالبه‌گر باشند و بدانید که هیات‌های ورزشی بی‌برنامه تحمل نخواهند شد چراکه مردم ورزشی مازندران مطالبه‌گر هستند و روسای هیات‌ها باید بدانند که در مازندران مسولیت دارند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت حوزه جوانان گفت: در حوزه ورزش ۳ راهبرد تعریف کردیم اما به جهت اهمیت موضوع جوانان، ۵ راهبرد در این حوزه اعلام کردیم که شامل تقویت ستاد ساماندهی در استان و شهرستان‌ها، هماهنگی و ساماندهی اوقات فراغت، تعالی بخشی در ابعاد شخصیتی جوانان، ارتقا سطح مشارکت جوانان و افزایش روحیه جوان باوری و جوان یاوری و ترویج ازدواج موفق و تحکیم خانواده می‌شود.

به گزارش فارس؛ عادل عالیشان در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری، نشست دوره‌ای با اصحاب رسانه و خبرنگاران بصورت منظم تداوم یابد.

پایان پیام /۸۶۰۵۹/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.