پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فاطمه زهرا (س) معیار بندگی خداوندو الگوی کامل زنان مسلمان

0

 

فاطمه (س) دختر حضرت محمد (ص)، رسول خدا، پيغمبر اسلام، و مادر او خديجه دختر خويلد است. با همه كوششي كه بكار رفته است متاسفانه دربارة سال تولد دختر پيغمبر (ص) اطلاع درست و دقيقي نمي توان داد. زهرا، صديقه، طاهره، راضيه، مرضيه، مباركه، بتول‌ و لقب هاي ديگر، از جمله القابي هستند كه محدثان اسلامي، براي دختر پيغمبر نوشته اند. از اين جمله لقب زهرا از شهرت بيشتري برخوردار است، و گاه با او همراه مي آيد (فاطمه زهرا) و يا بصورت تركيب عربي (فاطمهُ الزَّهراء) .زهرا كه در تداول بيشتر بجاي نام او بكار مي رود در لغت(به معني) درخشنده، روشن و مرادف هايي از اين گونه(است). و اين لقب از هر جهت برازندة اين بانوست.او چهره درخشان زن مسلمان، فروغ تابناك (تابان) معرفت و نمونه روشن پرهيزگاري و خداپرستي است.

th

در كتابهاي شيعه و سني روايتي مي بينيم كه پيغمبر فرمود او را فاطمه ناميدند، چون خود و شيعيان او از آتش دوزخ بريده اند. قتال نيشابوري ضمن حديثي از امام صادق آورده است كه چون از بدي ها بريده شد او را فاطمه ناميده اند.

 

إنا اعطیناک الکوثر فصل لربک وانحر ان شانئک هو الابتر
به یقین ما به تو کوثر (و خیر و برکت فراوان) عطا کردیم. پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى کن. و بدان) دشمن تو به یقین ابتر و بریده نسل است.

 

فاطمه زهرا (س) معیار بندگی خداوند است.

حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) برجسته ترین بانوی جهان خلقت و معیار بندگی خداوند است .

 

آنچه فاطمه زهرا (س) را به این مقام رسانده اطاعت و بندگی خدا است، بندگی خدا که هدف آفرینش است، بندگی خدا که تمام عامل عزت وعظمت بشراست.

 

زهرای مرضیه درمرحله اطاعت خدا، کار را به جایی رسانده که معیار خشم و رضایت خدا قرار گرفته است،در روایات سنت و شیعه پیامبر اسلام فرموده اند، خدا برای خشنودی فاطمه خشنود خواهد بود و برای خشم فاطمه (س) خشمگین خواهد بود.

 

پیامبر اسلام عبد خدا است و فاطمه زهرا(س) عصاره پیامبر است، قرآن در شب قدر بر قلب پیامبر نازل شد و پیامبر فرمودند، فاطمه قلب من است، بنابراین فاطمه شب قدر است، وجود فاطمه جایگاه نزولات برکاتی است که باید در شب قدر نازل شود و چنین است که شب قدر تا قیامت ادامه دارد.

 

علی دریای علم بود، فاطمه دریای چه بود؟ باید به دقت در این مورد مطالعه شود ، دو دریایی که حاصل ان امامت جهان است و حاصل آن فاطمه (س)وعلی(ع) است، فاطمه کبری چه خصوصیتی دارد که امام خمینی (ره) فرمودند : اگر علی نبود حتی انبیاء اولی العظم شایسته همتایی با فاطمه نبودند.

 

خدای متعال کلام حق و کلام درست را به شجره طیبه، درختی که ریشه ثابت دارد تعبیر کرده است، درختی که غیرمتغیروپایدار است ، شاخه های آن تمام آسمان ها را فرا گرفته است ، این درخت ، درختی است که همیشه میوه می دهد ، این شجره چون درختی است که درهر زمانی به مناسبت آن زمان هرگونه نیازی که بشر در راهیابی و گام برداشتن در صراط مستقیم به آن نیاز داشته باشد آن نیاز را بر طرف می کند.

 

درمنابع اهل سنت درتفسیرها و توضیح ها نیز آمده ، رسول خدا فرمودند: ان درخت ثابت و پا بر جا من هستم و شاخه آن درخت زهرای مرضیه و آن عامل که شاخه ها را به بارمی نشاند وبارش در تمام زمان مورد استفاده تمام بشر قرارمی گیرد، دو عامل زهرا(س) و علی(ع) است و ثمره این درخت امام حسین (ع) و امام حسن (ع) و فرزندان آنان است که راهنمایی بشر را تا قیامت بر عهده دارند.

 

شیعیان برگ های این درخت هستند، ریشه این درخت در جنت عدل و شاخه و ثمره آن در بهشت پراکنده است.

 

حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی کامل زنان مسلمان است.

 

حضرت فاطمه زهرا الگوی کاملی برای زنان مسلمان می باشند و زنان می توانند با الگو برداری از سیره عملی و رفتاری ایشان ، سلامت و سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین نمایند.

حضرت فاطمه (س) در طول عمر کوتاه ولی با برکت خود درس های بزرگی را به جامعه اسلامی و به ویژه بانوان آموختند که عمل به هریک از این آموزه ها می تواند سلامت و سعادت یک جامعه را به همراه داشته باشد.

 

حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی زنان عالم هستی است و زنان می توانند با الگو برداری از شیوه زندگی ایشان خود را در برابر بسیاری از ناهنجاری هایی که در جامعه وجود دارد بیمه کنند.

 

  ولایت مداری حضرت زهرا (س) مهمترین پیامی بود که ایشان به جامعه اسلامی آموخت و نشان داد که در این راه که ضامن بقای اسلام است حتی باید از جان نیز گذشت.

 

حضرت فاطمه زهرا (س) با خون پاک خویش ، ادامه راه اسلام ناب محمدی را تضمین کرد و باعث شد تا بسیاری از حقایق اسلام برای آیندگان بازگو شود.

 

  امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان به فرهنگ فاطمی نیاز دارد تا به واسطه این مهم بتوان بر آسیب ها و انحرافاتی که زنان و دختران ایران اسلامی را مورد هجمه قرار می دهد، ایستادگی کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.