پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فاز اول پایانه صادراتی کشاورزی هفته دولت بهره برداری می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حسین زادگان عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های تولیدی استان با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه زراعت چوب و دستور شخص رئیس جمهوری در این خصوص، اظهار داشت: مازندران در این راستا دارای یک ظرفیت بالقوه است و ۴۵۰۰ هکتار زمین‌های عمومی و شیب دار در مازندران برای توسعه زراعت چوب هدف گذاری شده است.

حسین زادگان از پتانسیل کشورهای cis، توانمندهای مازندران و موقعیت بندر امیرآباد در این خصوص سخن گفت و یادآور شد: برای تقویت این بخش، نهالستان بخش خصوصی را در اختیار کارخانه آرین شیمی قرار دادیم و امیدواریم با نهضتی که در این راستا در استان در حال شکل گیری است به وضعیت درخور توجهی دست پیدا کنیم.

او با اشاره به این که خوشبختانه در مازندران زمین‌های درجه دو و سه کمتر داریم و زمین‌های شیب دار را هم در راستای دستور جنابعالی برای کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب هدف گذاری کرده ایم، اظهار داشت: همچنین یک زمین ۱۰۰۰ هکتاری در شرق مازندران برای احداث بزرگ‌ترین شهرک صنعتی مازندران در نظر گرفته شده که مشکلات نظارتی آن حل شده و امیدواریم با طی آخرین مراحل کار بزودی شاهد آغاز عملیات در آن در جهت تقویت تولید باشیم.

حسین زادگان رونق بخشی به حوزه تجارت و گسترش بنادر شمالی را از جمله تأکیدات رئیس جمهوری و در شمار اقدامات مناسبی دانست که با جدیت در دستور کار استان قرار دارد و افزود: امروز با وجود تعرفه‌های ترجیحی اتحادیه اورآسیا برای کشور ما یک ظرفیت و مزیت مهم برای توسعه صادرات استان به وجود آمده است.

استاندار مازندران همچنین به تأکیدات رئیس جمهور در خصوص ایجاد زیرساخت‌های تجاری و پایانه‌های صادراتی محصولات تولیدی استان به عنوان یک اولویت اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود؛ پایانه صادراتی محصولات شیلاتی تا یکی دو ماه آینده و فاز نخست پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان به عنوان خواست دیرینه مردم مازندران برای صادرات محصولاتشان نیز تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

مقام عالی دولت در مازندران، در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: در موج دوم شیوع کرونا با عنایت به استراتژی درست بر حفظ معیشت و سلامت مردم، امروز با تدابیر اتخاذ شده و همراهی مردم در حال تجربه وضعیت بهتری هستیم و از مردم توقع داریم لحظه‌ای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را رها نکنند تا انشا الله بر مشکل فائق آییم.

کد خبر 4987131
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.