پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| ۴۰۰هزار تن برنج هنوز فروش نرفت/ تا برنج آفت نزد باید تدبیری جدی اندیشیده شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درحالی کشاورزان مازندران در تکاپوی تولید برنج هستند که محصول سال گذشته آنان هنوز به فروش نرفته و این روزها شالیکوبی‌های پر از برنج است.

مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت این موضوع مهم  در سامانه فارس من که دغدغه مهم تولیدکنندگان برنج استان بوده با این عنوان‌که «به داد شالیکاران برسید؛ فصل کشت فرا رسید هنوز محصو‌ل‌مان فروش نرفته » خواستار پی‌گیری موضوع شده‌‌اند.

در ادامه این عنوان آمده است: به دلیل ورود بی‌رویه برنج خارجی و تفاوت زیاد آن با برنج داخلی و هزینه بالای تولید برنج و کیفی بودن این محصول،کشاورزان گیلان و مازندران امکان فروش محصول را پیدا نکرده و بخشی از برنج تولیدی آماده فروش سال گذشته همچنان در انبارها باقی مانده است

در ادامه ذکر کرده‌اند: این موضوع امنیت شغلی شالیکاران را به مخاطره انداخته است لذا با توجه به شروع فصل جدید و نیاز برنج‌کاران شمال کشور به درآمد حاصل از فروش برنج خواستار توجه مسوولان جهت حمایت از این قشر را خواستاریم.

در همین خصوص به سراغ منصورعلی زارعی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و همچنین نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس رفتیم که در پاسخ به خبرنگار ما گفت: دو سه ماه دیگر برنج جدید تولید می‌شود ولی برنج در انبارها و شالیکوبی‌ها مانده است.

وی با نگرانی از این موضوع که این برنج آفت می‌زند، بیان کرد: عزم جدی برای حل این نگرانی و دغدغه مهم تولیدکنندگان دیده نمی‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همچنان پیگیری‌ها برای حل این مشکل و کاهش نگرانی کشاورزان به‌صورت جوی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: باید دستگاه‌های دولتی مکلف شوند و مصرف برنج شمال را در برنامه خود قرار دهند و در این زمینه تدبیری جدی اندیشیده شود.

زارعی با اعلام اینکه بخشی از برنج دست کشاورز و بخشی هم در شالیکوبی‌ها وجود دارد،گفت: ۴۰۰هزار تن بدنج در شالیکوبی‌ها و دست کشاورزان مانده و فروش نرفته است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.