پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| کندلوس در دوران پسا کرونا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «صنایع دستی مازندران کجور کندلوس» خواستار پیگیری خبرنگاران فارس در این زمینه شدند.

*کندلوس به‌عنوان مقصد گردشگری است

مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: کندلوس  جز ۳۳ روستای هدف گردشگری در استان  محسوب می‌شود.

 

وی افزود: در طرح مسیر و مقصد که دو سال پیش شروع کردیم روستای کندلوس جز مقاصد گردشگری تعریف شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی، و موزه در روستای کندلوس، اضافه کرد: همچنین بافت قدیمی این روستا بسیار با ارزش است.

حسنی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط کرونایی وضعیت گردشگری را بهم ریخته و گرنه کندلوس به‌عنوان مقصد گردشگری است که قبل از شرایط کرونا شاهد حضور تورهای آلمانی در این روستا  برای بازدید بودیم.

 

وی با تاکید بر اینکه این روستا به‌دلیل وجود ظرفیت‌های بالا در دوران پساکرونا باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان نیز  برای بخش روستای کندلوس باید اعتباراتی درنظر گرفته شود تا بتوان شاهد توسعه بیشتر این روستا باشیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب این روستا، طراحی بومی آن بود که باید بیشتربه بحث اقامت‌گاه بومگردی توجه شود تا شرایط خوبی برای اقامت گردشگران فراهم باشد؛ البته چند اقامتگاه داریم که باید برنامه‌ریزی برای افزایش اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در این روستا در دستور کار قرار گیرد.

 

*توجه به آموزش، تولید، توسعه و برگزاری نمایشگاه در روستاهای هدف گردشگری

حسین ایزدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: بحث ترویج صنایع دستی در روستاهای هدف صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: روستاهای هدف گردشگری شامل کندلوس، آلاشت، فریدونکنار و جنت رودبار تنکابن است.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه از تولیدات در قالب اقتصاد مقاومتی حمایت می‌شود، گفت: در مجموع بحث آموزش، تولید، توسعه و برگزاری نمایشگاه به‌صورت جدی در این روستاها در دستور کار قرار دارد.

 /۸۶۰۳۴/ج/خ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.