پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| موافقت وزارت کشور با تغییر نام دهستان پشتکوه

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری درباره تغییر نام دهستان پشتکوه گفت: در سفر استاندار ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۱ با درخواست اهالی نسبت به تغییر نام دهستان پشتکوه از سوی وزارت کشور موافقت شد ولی هنوز در ارتباط با نام پیشنهادی اقدامی نشد.

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان «درخواست تغییر نام دهستان پشتکوه » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ اهالی منطقه خطاب به مسؤولان استانی در راستای افزایش قابل توجه مطالبات مردمی در خصوص تغییر نام دهستان پشتکوه (از توابع منطقه چهاردانگه) با تقاضای پذیرش خواست مردم این دهستان، با توجه به پیشینه تاریخی، توریستی و فرهنگی منطقه و همچنین پیشینه قبلی منطقه که در دارزنای تاریخ به بلوک سورتیجی موصوف بوده و نظر به اهمیت بسیار بالای چشمه‌های آب معدنی سورت که امروزه به قطب گردشگری کشور تبدیل شده است، اهالی منطقه خواستار تغییر نام این دهستان از پشتکوه به یکی از نام‌های پیشنهادی «دهستان سورتیچی» و یا «دهستان سورت» هستند که در این زمینه خواستار انجام اقدامات لازم هستند.

مسلم کاظمی بخشدار منطقه چهاردانگه ساری در همین خصوص، اظهار کرد: پیرو سفر استاندار ۲۴ مهر ماه سال ۱۴۰۱ با درخواست اهالی نسبت به تغییر نام دهستان پشتکوه از سوی  وزارت کشور موافقت شد ولی هنوز در ارتباط با نام پیشنهادی اقدامی نشد.

وی با بیان اینکه نامگذاری برمبنای تاریخ، جغرافیا و زیست بوم منطقه خواهد بود، افزود: اسامی مختلفی در این زمینه به دست ما رسید که البته در تغییر نام‌ فاکتورهای مختلفی نقش دارد.

بخشدار منطقه چهاردانگه ساری بیان کرد: در کنار بررسی فاکتورها، علاقه مردم هم مهم بوده و آمارگیری و نظرخواهی از مردم صورت می‌گیرد.

کاظمی با بیان اینکه منتظر هستیم اسامی مختلف دست‌مان برسد، اضافه کرد: همچنین در زمینه پیشنهادات کمیته‌ای باحضور نخبگان و افراد سرشناس خواهیم داشت تا با تصمیم‌گیری بتوانیم سه نام جدید را به وزارت کشور اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تغییر نام دهستان پشتکوه نیازمند کار مطالعات و زیست‌بوم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک پیشنهادات را با اهالی درمیان می‌گذاریم تا به وحدت کلام برسیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.