پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| امامی : فرهنگ بومی در سواحل مازندران گنجانده شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای « رسیدگی به وضعیت اسفناک حجاب در غرب مازندران » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه باید به همه مسائل همه جانبه نگاه شود، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم اگر غرب استان که آماج گردشگران ساحلی است اگر هویت بومی بهتر عرصه کند این چنین مورد تعرض فرهنگی گردشگران قرار نمی گرفت؛ به این معنا که می‌توانست هویت خود را حفظ کند.

وی افزود: همه ما می‌دانیم دلیل این تفاوت فرهنگی ماجرای ساحل است؛ چراکه بزرگترین گردشگری ما بعد از گردشگری زیارتی گردشگری ساحلی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: شورا ترمیم یک ساله به‌عنوان رویکرد در حوزه حجاب داده شد که در تداوم مصوبات قبلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است به‌عنوان کار مشترک که همه به این مهم اجماع دارند مطرح کردیم.

این مسؤول یادآور شد: این مهم بین مردم و مسؤولان مشترک است که باید لباس زیبا عفیفانه ارزان در دسترس مردم باشد، الان مانتوی جلو بسته بلند در دسترس مردم است یا مانتوی مشکل دار!.

امامی اظهار کرد: به لحاظ رسانه‌‌ای درمورد حجاب صحبت می‌شود به جای رفتن در زمینی که رسانه‌های معاند مثلا تحت ایده اجبار یا الزام ناخواسته یا غیرقانونی ایجاد کردند ذهن به سمت گفتمان حیا و امنیت و آرامش اجتماعی برود که این چرخش اجتماعی را باید رسانه‌ها انجام دهند.

وی تصریح کرد: موضوع سوم اینکه باید فوق هنجارها را تعزیر و کنترل اثربخش کنیم که باید از برخوردهای کارآمد حمایت کنیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه حواس‌مان باشد مهم‌ترین برخورد درمان است، خاطرنشان کرد: این عارضه و آسیب است که باید به این مهم توجه شود.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.