پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| التیماتوم ۴۸ ساعته استاندار مازندران برای بررسی علل تلف شدن پلنگ سرگردان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای «شناسایی و محاکمه ضارب غیرقانونی پلنگ قائمشهر» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران به معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی خود دستور داد تا به فوریت با تشکیل کارگروهی به بررسی علل تلف شدن پلنگ مشاهده شده در شهر قائمشهر ورود پیدا کند و علاوه بر شناسایی عوامل خاطی، مانع تکرار چنین حوادث تلخ شود. ‎

در دستور سید محمود حسینی‌پور خطاب به روح‌الله سلگی آمده است: تلف شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در قائمشهر در شرایطی که شاهد کمیاب شدن و انقراض گونه‌های مختلف آن در کشور و استان هستیم، پذیرفتنی نیست.

نماینده عالی دولت در استان مازندران تاکید کرد: هر چند تامین امنیت و جان مردم در پی ورود یک قلاده پلنگ به محیط عمومی شهر قائمشهر ضرورت داشت و متولیان امر باید از جان مردم حراست می‌کردند اما باید به شیوه‌های صحیح و با استفاده از ابزارهای مدرن نسبت به زنده‌گیری این گونه کمیاب اقدام می‌شد‌.

حسینی‌پور خطاب به معاون سیاسی‌ امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران بیان کرد: به جنابعالی ماموریت می‌دهم به فوریت ظرف ۴۸ ساعت آینده با تشکیل کارگروهی نسبت به بررسی زوایای مختلف این حادثه اقدام و گزارش نهایی را به اینجانب اعلام فرمایید.

وی خاطرنشان کرد: لازم است بررسی شود که چرا دستگاه‌های متولی به خصوص سازمان حفاظت محیط زیست استان با تاخیر چند ساعته نسبت به بیهوش کردن پلنگ سرگردان در شهر اقدام کرده و در نهایت نیز کوتاهی‌ها منجر به تلف شدن این حیوان شده است؟ باید علاوه بر برخورد با عوامل خاطی، با انجام اقدامات پیشگیرانه مانع تکرار چنین حوادث تلخ شد و همچنین بررسی گردد یک قلاده پلنگ چگونه وارد شهر شده است؟

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.