پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| استفاده از ساحل با بلندمرتبه‌‌سازی نباید محدود شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ «جلوگیری از بلندمرتبه‌سازی در نوار ساحلی بابلسر» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ بلندمرتبه‌سازی چندین سال است که از گذشته تاکنون به‌عنوان معضل بزرگ، حداقل در نوار ساحلی شهرستان بابلسر که می‌توانست بهترین نقطه از همه لحاظ شود، به شمار می‌رود و آسیب‌های فراوانی از جمله خطرات محیط زیستی و ضایع شدن حقوق عامه مردم نسبت به دریا را ایجاد کرده است و هیچ مسؤولی پاسخگوی مجوزهای داده شده از دیرباز و حتی تاکنون نیست.

امیدواریم دستگاه‌های مربوطه ورود کرده و جلوی این ساخت‌وسازهای بی‌رویه که نه مطابق نظرات کارشناسی و نه محیط زیستی است ایستادگی کنند.

علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران دراین‌باره در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه در رابطه با بلندمرتبه‌سازی دو رویکرد داریم، اظهار کرد: باتوجه به اینکه در استان با کمبود زمین مواجه هستیم و از لحاظ عرصه در مضیقه‌ایم بحث توسعه بلندمرتبه‌سازی البته با روش‌های نوین مورد توجه است.

وی با بیان اینکه بلندمرتبه‌سازی در مازندران یک‌سری الزاماتی دارد، افزود: موضوع مهم اینکه باید بلندمرتبه سازی مشکل زمین و در کنارش مشکل فاضلاب را حل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه مسائل نظام مهندسی در ارتباط با بلندمرتبه‌‌سازی بروز و متناسب با پیوست‌های فنی باشد، تصریح کرد: از لحاظ مسائل اجتماعی و بافت شهری محدودیت‌هایی داریم از جمله اینکه با بلندمرتبه‌سازی در سواحل نباید استفاده از ساحل محدود شود.

علیخانی ادامه داد: همچنین در ارتباط با بلندمرتبه‌سازی نباید مسائل طبیعی و اقلیمی تحت‌الشعاع قرار گیرند بلکه باید مطابق با توسعه شهری و پیشرفت‌های علمی‌و نظام‌مند مهندسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه جوانب متناسب و متوازن دیده شود، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم مستلزم طراحی مهندسی، هندسی و شهری هوشمندانه است.

 /۸۶۰۳۴/ح/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.