پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من| احمدی: اختصاص اعتبار به روستاها تنها برمبنای جمعیت نیست

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای «بودجه دهیاری‌ها کفاف هزینه روستاها را نمی‌دهد » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در سوژه ثبت شده عنوان شد؛ «روستای هندوری بخش بندپی شرقی مازندران با جمعیتی 185 نفر اما اختصاص بودجه سالانه 30 میلیون تومان.
حال این پول اندک باید برای رفع مشکلات روستا، توسعه آب و راه‌های روستایی و پرداخت حقوق و بیمه دهیاری‌ها و … صرف شود. آیا با این مبلغ پول می‌توان خدمات و زیرساخت‌ها و مشکلات بهداشتی و معیشتی ساکنان روستا را مرتفع کرد؟ لطفاً فکری برای قشر ضعیف جامعه کنید مردم روستاها از دهیاران انتظار دارند.»

علی‌اصغر احمدی سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تنها شاخص در توزیع اعتبار برای روستاها بحث جمعیت آن روستا نیست؛ بلکه شاخص‌هایی دیگر از جمله پروژه‌های عمرانی و میزان بهره‌مندی از امکانات و سایر موارد نیز مهم است.

وی گفت: شاخص‌های اختصاص اعتبار به روستاهای سطح استان متفاوت است و در این زمینه براساس نیاز و رفع محرومیت‌ها در کنار سایر شاخص‌ها، اختصاص اعتبار صورت می‌گیرد.

سرپرست اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه دهیاری نهاد عمومی  غیردولتی و خودکفا است، تصریح کرد: باید دهیاری‌ها از محل درآمدهای عمومی و سایر کسب درآمد کند و یک بند از درآمدهای روستاها کمک‌های دولتی است.
 

 /۸۶۰۳۴/ج/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.