پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس من|برخورد با تخلفات حوزه جنگل‌ جدی و محکم است/برقراری گشت‌های مستمر حفاظتی در عرصه‌ها

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای «جنگل‌ها و محیط زیست استان مازندران در خطر نابودی » خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ ساخت بی‌رویه ویلا و آپارتمان و قطع درختان و از بین بردن رودخانه‌ها و آلوده کردن آب دریا و ساحل موجب این خواهد شد که در سال‌های آینده با مناطقی روبرو شویم که اثری از جنگل و طبیعت و دریای سالم در آن نیست و زندگی در آن مکان عملا ناممکن خواهد بود.

لذا ضمن اینکه در این رابطه اقداماتی انجام شود، با متخلفان نیز برخورد قانونی صورت گیرد.

موسی مقیمی معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری امروز در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در بحث حفاظت از منابع طبیعی  مجریان طرح‌های حفاظتی با بیش از یک‌هزار و ۲۵۰  نفر از جنگل‌بانان بحث حفظ و حراست از منابع طبیعی را در دستور کار دارند.

وی افزود:  جنگل‌بانان اگر با مواردی از قاچاق چوب، قطع درختان و تصرف عرصه مشاهده کنند، برخورد می‌شود.

معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری با اشاره به اینکه بخشی از اقدامات ما در بحث پیشگیری است، اضافه کرد: در این زمینه با برقراری گشت‌های مستمر حفاظتی در عرصه‌های جنگلی موارد مشکوک شناسایی و برخورد می‌شود.

مقیمی در ارتباط با بحث تصرف اراضی ملی، بیان کرد: در  این‌باره اگر گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی یا درحال تصرف باشد همکاران منابع طبیعی به استناد قانون حفاظت ورود پیدا کرده و رفع تصرف می‌کنند و این اراضی به حوزه منابع طبیعی برگشت داده می‌شود.

وی با اعلام اینکه همکاران منابع طبیعی به‌صورت شبانه‌رو پیگیر هستند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش همکاران این است جلوی هر تخلف از حوزه جنگل‌ها گرفته شود؛  سطح عرصه وسیع بوده و تعداد نیروها نسبت به عرصه کافی نیست.

معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_ منطقه ساری ادامه داد: باتوجه به محدودیت در تامین نیروها از همه مردم، شوراها،  دهیاران، سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران محیط زیست می‌خواهیم که همانند همیشه در کنار منابع طبیعی باشند البته مراجع قضایی نیز طی این سال‌ها همواره همراه ما بودند که می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 / ۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.