پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس‌من| زارع: مدیران طرح‌های دریا مکلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی شوند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای  با عنوان «مشکل هنجارشکنان حجاب در سواحل را حل کنید» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

عباس‌ زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی در حوزه طرح‌های دریا در حوزه‌های مختلف برنامه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی از جمله  فضای مجازی در حوزه‌های مختلف آسیب‌های اجتماعی، حجاب و عفاف و خطرات گردشگری و همچنین برنامه‌های فرهنگی و هنری ازجمله جنگ‌های شادی، اقامه نماز جماعت، جشنواره‌های مختلف مجسمه‌های شنی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: نکته مهمی در حوزه برنامه‌های فرهنگی این است، اداره‌کل ارشاد مازندران به‌عنوان یکی از اعضای فرهنگی برنامه‌های خوب و شاخصی تدوین کرده ولی اجرای برنامه‌ها هزینه‌های زیادی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: باتوجه به اینکه برخی از طرح‌ها در اختیار بخش‌های خصوصی و شهرداری‌ها است در زمینه اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مشارکت خوبی ندارند.

این مسؤول اضافه کرد: این نکته که استنباط و نگاه برخی از مدیران طرح‌های دریا  کاملا مادی است و زمان پیک طرح‌ها، با اجرای  برنامه‌های فرهنگی از کارهای اقتصادی باز می‌مانند و متضرر می‌شوند‌.

زارع خاطرنشان کرد: موضوع مهم اینکه باید مدیران مکلف به اجرای برنامه‌های فرهنگی شوند و در این زمینه دستگاه‌های دیگر از جمله اداره کل میراث فرهنگی مدیران طرح ها و شهرداری‌ها را به این سمت سوق دهند.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین چالش ما در بحث اجرای برنامه‌های فرهنگی بحث هزینه اجرای برنامه‌ها است که امکان اجرای آن در سراسر استان وجود ندارد.

 /۸۶۰۳۴/غ/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.