پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس‌من| فعال شدن۴۴ واحد بوم‌گردی در کلاردشت

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای با عنوان « لزوم توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کلاردشت» خواستار پیگیری این سوژه شدند.

در این سوژه آمده است؛ عدم برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح زیرساخت مناسب و تاسیسات لازم جهت رونق گردشگری، جمع‌آوری فاضلاب شهری و روستایی کلاردشت، حفظ کیفیت آب، مدیریت پسماند جهت جلوگیری از نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی، اگر کلاردشت قطب گردشگری معرفی می‌شود تکلیف جهاد کشاورزی چیست؟

در ادامه ذکر شده است؛ عدم حمایت از سرمایه‌گذار جهت سرمایه‌گذاری، عده خاصی که به خاطر منافع شخصی سرمایه‌گذار را خسته یا به نوعی می‌ترسانند.

همچنین ندیدن چشم‌انداز و استراتژی‌های راهبردی بلندمدت، استفاده نکردن از افراد متخصص اقتصادی و برنامه‌ریز و گردشگران حرفه‌ای از جمله مسائلی است که نیاز به رسیدگی دارد.

حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در همین خصوص، اظهار کرد: استاندار مازندران در سفر شهرستانی به شهرستان کلاردشت، این شهرستان را به‌عنوان شهر گردشگری اعلام کردند.

وی با بیان اینکه باید گردشگری در همه ابعاد را در شهرستان کلاردشت در نظر داشته باشیم، افزود: البته در راستای تحقق این مهم تنها سازمان گردشگری به عنوان متولی نیست بلکه باید زیرساخت‌ها در این زمینه باید در نظر گرفته شود.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به رونق بحث بوم‌گردی در شهرستان کلاردشت، بیان کرد: ۴۴ واحد بوم‌گردی در این شهرستان فعال است.

ایزدی به بحث دهکده گردشگری در روستاهای هدف گردشگری اشاره کرد و گفت: باید همه دستگاه‌ها در این زمینه همسو باشند و اداره کل گردشگری به‌عنوان هماهنگ‌کننده نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به حضور گردشگران خارجی در شهرستان کلاردشت، یادآور شد: باید همه دستگاه‌ها به عنوان پنجره واحد ورود پیدا کنند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه باید بحث سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری رونق یابد، بیان کرد: در کارگروه رفع موانع و تسهیل هم ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی را داشتیم که این موضوع هم می‌تواند اثرگذار باشد.

ایزدی یادآور شد: در آمایش سرزمین شهرستان کلاردشت منطقه ویژه گردشگری تعریف شده است ‌که باید به بحث امنیت سرمایه‌گذاری توجه شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.