پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فارس‌من| اتمام طرح آب‌رسانی مجتمع تلمادره با خدمت‌رسانی به ۸۱۶ خانوار روستایی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای «کمبود آب شرب در روستاهای پشتکوه مازندران» خواستار پیگیری این سوژه شدند. 

در این سوژه آمده است؛ بعد از تعیین تکلیف برای گره‌گشایی در خصوص مساله کمبود آب شرب در روستاهای پشت‌کوه مازندران این خطه که شامل ۱۱ روستا می‌شود، با کمال تاسف همچنان مشکل قبل بر سر جای خود باقی است. لازم است اقدامات عاجل جهت بررسی و حل و فصل معضل بی‌آبی روستاهای یازده‌گانه پشت‌کوه مازندران صورت گیرد. 

در همین خصوص بهزاد برارزاده مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری با اشاره به اجرای طرح آبرسانی در مجتمع آبرسانی تلمادره، گفت: با تکمیل و اتمام این طرح‌ها، ۸۱۶ خانوار ساکن در روستاهای بخش چهاردانگه شهرستان ساری، از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.

وی با بیان اینکه ۱۰ روستای ولویه علیا و سفلی، تلمادره، کردمیر، ارا، مالخواست، اروست، قلعه سر، پشرت و کوات با جمعیتی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰نفر تحت پوشش مجتمع آبرسانی تلمادره قرار دارند، گفت: برای تامین آب آشامیدنی در این مناطق، ۱۶ باب مخزن ذخیره به ظرفیت ۲هزار و ۲۸۰ متر مکعب احداث شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران تصریح کرد: تاکنون ۴۶ کیلومتر خط انتقال و ۳۵ کیلومتر شبکه توزیع و نیز ۱۰ باب ایستگاه پمپاژ اجرا شد.

برارزاده با بیان اینکه طرح احداث آب شیرین کن به ظرفیت ۲۵ لیتر در ثانیه و انتقال به تاسیسات موجود از چشمه شور رود با پیش بینی ۴۵۰ میلیارد ریال در دستور کار شرکت قرار دارد، اضافه کرد: با تخصیص این اعتبار عملیات اجرایی طرح نیز آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود آب در برخی از این روستاها، گفت: بسیاری از روستاهای منطقه پشت‌کوه چهاردانگه تحت پوشش شرکت آب‌وفاضلاب مازندران نبوده که با تدابیر اندیشیده شده تعدادی از این روستاها هم اکنون تحت پوشش شرکت قرار گرفتند.

 مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم دربعضی از این مناطق، برخی از روستاها همچنان با کمبود آب مواجه هستند، افزود: در برخی از این روستاها با مقاومت مردمی در تامین آب آشامیدنی ساکنان منطقه مواجه هستیم که اقدام آبرسانی را با مشکل مواجه می‌سازد. 

مدیرعامل آبفا مازندران در بخش دیگری از سخنانش، به مشکل کمبود آب در روستای ارا از این امر اشاره و تصریح کرد: پس از تحویل گیری این روستا، علاوه بر وجود مخزن ذخیره ۱۰۰ متر مکعبی، یک باب مخزن ۵۰ متر مکعبی نیز احداث شد.

برارزاده ادامه داد: در این روستا چشمه آبی با دبی دو لیتر در ثانیه وجود دارد که برای مصارف آشامیدنی روستا مناسب است ولی اهالی روستا برای واگذاری این چشمه به آب و فاضلاب امتناع می‌کنند که این امر تامین آب آشامیدنی ساکنان روستا را با مشکل مواجه کرد.

وی اضافه کرد: درصورت همکاری اهالی روستا در استفاده آشامیدنیاز این چشمه، مشکل کمبود آب روستا نیز برطرف می‌شود. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.