پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

غرق شدن ۴۷ نفر سال قبل در طرح های سالمسازی دریای مازندران

0

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با بیان اینکه در سال گذشته در ایام طرح سالمسازی دریا ۴۷ نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت، افزود: ۳۱ نفر در ساعات ۸ صبح تا ۲۰ شب و ۱۶ نفر در ساعات غیر پوشش غرق شدند.

عباسی تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان، ۴۰ نفر از غرق شدگان معادل ۸۵ درصد غیر بومی و مابقی بومی هستند و در این مدت شهرستان‌های محمودآباد با ۱۰، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

وی تصریح کرد: از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماهه خرداد، تیر، مرداد، شهریور سال گذشته، ۳۱ نفر در محدوده خارج طرح، ۲ نفر در داخل طرح، ۱۰ نفر بخش خصوصی و ۴ نفر منطقه غیر قابل پوشش جان با ختند و بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۱۸، شهریور با ۱۴ و تیر با ۱۲ مورد به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۷ مورد هستند و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۷ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عضو شورای قضائی استان در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری‌های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارائه راهکارهای مناسب مسئولین استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری و…. در کاهش این آمار مثمر ثمر خواهد بود.

طرح سالمسازی دریا از ۱۵ خردادماه در سواحل مازندران فعال شده است.

کد خبر 4944103
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.