پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

غربالگری 53 هزار بیمار دیابتی در روستاهای مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی در همایش خیرین سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد اظهار کرد:  بیش از هزارمیلیارد تومان در روستاها برای طرح تحول سلامت بودجه هزینه شده است.

وی  با اشاره به نقش خیرین در حوزه سلامت، افزود: در سال جاری بیش از 13 میلیارد تومان از طریق مشارکت خیرین جذب شده است.

موسوی با بیان این که استان مازندران یکی از استان های پیشرو در تدوین برنامه جامع سلامت است، ادامه داد: درسال جاری بیش از 53هزار بیمار دیابتی در روستاها غربالگری و تحت کنترل قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بودجه حوزه سلامت در کشور نسبت به کشورهای دنیا پایین است، افزود: متاسفانه در  جامعه ما این نگاه وجود دارد که باید در نزدیکی هر  خانه ای یک بیمارستان وجود داشته باشد در حالی که در دنیا احداث بیمارستان های کوچک منسوخ شده است و یکی از اهداف مجمع سلامت تغییر این نگاه است.

موسوی بر افزایش سواد سلامت در جامعه اشاره کردو ادامه داد: تغذیه نامناسب، عدم فعالیت بدنی و رفتارهای پرخطر  از عوامل تهدید کننده سلامت جامعه است که متاسفانه افراد جامعه به این مسائل توجه نمی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ورزش را جزو ضروریات زندگی سالم دانست و بیان کرد: باید بسترهای مناسب برای فعالیت های ورزشی فراهم شود.

موسوی افزود: سمن های حوزه سلامت به ۱۰۵ سمن رسیده و پوشش غربالگری ۹۹ درصدی نوزادان انجام شده  است .

وی تصریح کرد: در حوزه های سلامت نباید تعارف داشته باشیم و واقعیت را نشان بدهیم نه کمتر و نه بیشتر، آیتم های تعیین کننده سلامت مردم وضعیت خوبی ر ا نشان نمی دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: فرهنگ تعذیه مردم مناسب نیست و یکسری رفتارهای اجتماعی بیماری زا وجود دارد که باید کنترل شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.