پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

غدیر پیک الهی پیوند رسالت و ولایت

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ  حسین عموزاده آرائی| غدیر چشمه زلال و روشن همیشه جاری تشیع و عامل و علت اصلی تداوم و استمرار دین و جاودانگی احکام الهی است.

غدیر پیک الهی پیوند رسالت و ولایت در توطئه مکرر خناسانی بود که در انتظار خشکیدن رسالت بودند.

غدیر نقطه اتصال و پیوند دائمی رسالت و امامت بود که فرمود؛ ” اَلیَوم اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم… “

غدیر یک بیعت ساده و سمبلیک نبود تا در تاریخ نوشته شود بلکه بزرگترین بیعت عمومی و دموکراسی تاریخی برای تحقق ولایت بود.

گذشته و اصل و ریشه ما، پایه و سنگ بنای مکتب اعتقادی ما با غدیر سامان یافت و امروز و فردای ما نیز در پرتو غدیر، هدایت خواهد شد.

غدیر را به یک روز، به یک نقطه، به یک برنامه، به یک همایش و چیزهای دیگر، خلاصه نکنیم، خیلی‌ها منتظر بودند رسالت خاتمه یابد و خیلی‌ها منافع‌شان در پایان رسالت بود‌.

چقدر پیمان‌های سیاسی و نظامی پنهانی بر ضد غدیر بسته شد و چقدر توطئه و نقشه جهت به انزوا بردن اصل غدیر کشیدند و چه سوگندها که خوردند تا مانع این اتفاق بزرگ شوند!

ولی غدیر جوشید، غدیر که فوران کرد رسالت دنباله‌دار شد، امامت به رسالت پیوست و رسالت رنگ جاودانگی گرفت، استمرار رسالت تضمین شد و دین اکمال یافت.

غدیر ریشه و سرآغاز فضیلت‌ها وارزش‌ها است و از اینجا انحراف تاریخ آغاز شد و حتی آنان که بودند و دیدند هم‌ساز مخالفت را کوک کردندو غدیر شد عاشورای مکرر تاریخ، شد سند شیعه و آغاز عاشورا …

عاشورا و انتظار ظهور، زائیده غدیرند و غدیر سرمنشاء وفاداری ” الی یَوم القیامَه…” ریسمان غدیر؛ حبل‌المتینی شد که متفرقان از آن، منحرفان تاریخ شدند و همواره معتصمین به آن رستگار.

ریسمان غدیر؛ ولایت شد تا جامعه را از سرگردانی، تشدد و تاریکی برهاند، افسوس که نیرنگ و توطئه خناسان در ذیل جهل عوام.الناس غدیر را به بیراهه کشاند و از آن تاریخ که ولایت را گم و جامعه را گمراه کرده‌اند، جمل را راه انداختند”جُنْدَ الْمَرْاَةِ وَ اَتْبَاعَ الْبَهِیمَةِ “

صفین و نهروان را به‌وجود آوردند، عاشورا را خلق کردند و سرها را بربالای نیزه بردند، آنان که غدیر را به بیراهه بردند پایه‌گذار بدعت‌های غلط و کج‌راهه‌های تاریخی بودند.

آنان که دست ولی را بستند و سر امام را بریدند و به نیزه کردند مسببان این دو راهی هستند، آنانی که شاهد غدیر بودند و سقیفه را نیز تشکیل دادند بیشتر، و چقدر این تاریخ تکرار و تشابه دارد…!

 /۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.