پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عنصر مقاومت و روشنگری به برکت نماز جمعه تقویت شد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، امام جمعه شهرستان بابل با اشاره به اینکه آغاز برپایی نماز جمعه برکات فراوانی برای انقلاب و مردم داشته است، گفت: عنصر مقاومت و روشنگری به برکت نماز جمعه تقویت شد.

حجت الاسلام حسن روحانی امروز 4 مرداد به مناسبت پنجم مرداد روز برقراری نمازجمعه در کشور در مراسم بزرگداشت آیت الله روحانی نماینده فقید مقام رهبری که با حضور مسئولان بر مزار این عالم ربانی برگزار شد، اظهار کرد: پنجم مرداد روز برگزاری نخستین نمازجمعه کشور در سال ۵۸ به امامت آیت االه طالقانی است که به برکت این انقلاب انجام شد.

وی افزود: به گفته شهید مطهری بزرگترین ننگ برای شیعه این بود که نماز جمعه نداشتند وشرایط برای این امر فراهم نبود گرچه در اندک شهرهایی چون تهران و بابل که به امامت علامه جلال الدین حائری به تعداد دو تا ۱۰ نفر در بابل برگزار می‌شد اما آن اثر و شکوه نماز جمعه امروزه را نداشت؛ اکنون به برکت انقلاب و در سایه ولایت این امر محقق شد.

امام جمعه بابل تصریح کرد: نماز جمعه به فرموده امام رضا(ع) فرصتی برای حاکمان اسلامی است تا بتوانند با مردم سخن بگویند، آنها را نصیحت کرده و موضوعات ضروری جامعه را برای مردم بیان کنند، مردم را به تقوی دعوت کرده و اخبار ضروری دوردست را به مردم برسانند.

روحانی با اشاره به اینکه از برکات برگزاری نماز جمعه بیان حقایق، مشکلات، جنایات و فتنه‌های کشور بدون محدودیت از سوی امام جمعه در بدو انقلاب بود، خاطرنشان کرد: به تدریج در شهرهایی که شرایط لازم را داشته و مردم آمادگی پذیرش داشتند نیز نماز جمعه برگزار شد که یکی از مناطق مستعد این امر خطه شمال متشکل از مازندران، گلستان و گیلان بود که به امامت مرحوم آیت الله روحانی به دستور امام برگزار شد.

وی یادآور شد: به تناسب اینکه نماز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد در شهرستان بابل نیز در دانشگاه صنعتی نوشیروانی شاهد برگزاری نماز جمعه هستیم.

روحانی با اشاره به اینکه عنصر مقاومت و روشنگری به برکت نماز جمعه تقویت شد، تصریح کرد: نماز جمعه تبلور شکوه و عظمت اسلام است و نماز جمعه ما از نظر کیفیت مدنظر جهان اسلام است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.