پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عملیات ۳ ماهه ریلی بندر امیر آباد ۸ هزار و ۳۸۴ تن است

0

ایسنا/مازندران معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیر آباد گفت: حجم عملیات ریلی در بندر امیرآباد طی ۳ ماهه سوم امسال به عنوان تنها بندر متصل به شبکه راه آهن سراسری کشور ۸ هزار و ۳۸۴ تن است.

محمد صادق رنگ آور صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره سرمایه گذاری و امور منطقه ویژه در سه ماه گذشته اظهار کرد:  صدور ۴ مورد مجوز احداث سیلوی غلات و مخازن روغن خوراکی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی به ارزش ۶۶۰ میلیارد ریال در اراضی پشتیبانی بندرامیرآباد از جمله این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور و قابلیت بالایی را در تخلیه و بارگیری کالاهای فله ای دارا است، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون هزار و ۱۴۸ TEU کالاهای کانتینری در پاییز امسال در بندر امیرآباد تخلیه و بارگیری شده است.

معاون بندری و امور اقتصادی بندر امیر آباد با اشاره به بررسی طرح‌های سرمایه گذاری  ۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریالی دیگر بخش خصوصی در زمینه‌های غلات، روغن سویا و خوراک دام و طیور اشاره کرد و گفت: با عملیاتی شدن این طرح‌ها میزان کل سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به ۱۷ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

رنگ آور با تاکید بر ارتقاء و ترویج جایگاه بنادر به‌عنوان مولفه کلیدی توسعه صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری استان از تعیین و تکلیف ۷ مورد از پروژه‌های سرمایه گذاری دارای تاخیر در دوره ساخت و ساز، بازنگری ۶ مورد از قراردادهای سرمایه گذاری و  برگزاری ۱۶ نشست مشترک با سرمایه گذاران به منظور رفع چالش‌ها و  بهبود شرایط کسب و کار در بندر امیرآباد خبر داد.

وی همچنین به طرح‌های مطالعاتی در دست اقدام در معاونت بندری و امور اقتصادی از قبیل مطالعه و تدوین منشور پروژه مربوط به آب شیرین کن، خط لوله روغن خوراکی و پایش ضایعات کشتی اشاره کرد و افزود: در حال رایزنی با سازمان بنادر و دریانوردی برای اختصاص اراضی جهت افزایش ظرفیت نگهداری غلات با توجه به استقبال زیاد سرمایه گذاران دراحداث سیلو و انبارهای مسقف هستیم.

معاون بندری و امور اقتصادی بندر امیر آباد با بیان اینکه اغلب فعالیت‌های بندری الکترونیکی شده است، خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه سوم امسال ۱۵ مورد بررسی، صدور، تغییرات پروانه شرکت‌های متقاضی فعالیت و تایید عملکرد شرکت‌های فعال در بندر امیرآباد در سامانه ” امور کارگزاران دریایی و بندری ” به ثبت رسیده است. 

رنگ آور با اشاره به اینکه در ۳ ماه سوم سال جاری تمامی شاخص‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری این بندر از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است، تصریح کرد: تخلیه و بارگیری کالا در پاییز امسال یک میلیون و ۲۷ هزار و ۶۵۶ تن کالا بوده که از این میزان ۹۵۰ هزار و ۴۱۸ تن مربوط به تخلیه و ۷۷ هزار و ۲۳۸ تن دیگر به بارگیری اختصاص داشته است.

وی یادآور شد: میزان رشد تمام شاخص‌های تعریف شده در تخلیه و بارگیری کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل به طور میانگین ۸۹ درصد بوده که  صادرات کالا با رشد ۷۰ درصدی، ورود موقت کالا با رشد ۱۶۰ درصدی، عملیات کانتینری کالا با رشد ۸۵ درصدی و حمل ریلی کالا با رشد ۵۷ درصدی سهم عمده‌ای را در ثبت این رکورد بی‌نظیر داشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.