پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عمق راهبردی نظام صهیونیست ممانعت از گسترش تمدن اسلام است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، استاندار مازندران با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله این شهید را مجاهد نستوه دانست و گفت: در جنگ ترکیبی قرار داریم، آمریکا و تمام ایادی پشت این جنگ هستند و این نشان می‌دهد عمق راهبردی نظام صهیونیست ممانعت از گسترش تمدن اسلام است.

یوسف نوری ۷ مهر در جلسه شورای اداری استان که در استانداری مازندران برگزار شد، با تسلیت شهادت رهبر جبهه مقاومت، اظهار کرد: در مقابل جنگ ترکیبی باید جهاد تبیینی ترکیبی اجرا شود، برای این منظور نیاز به سلسله عملیات، برنامه ریزی، عزم راسخ و اراده جمعی در اجرا است.

نوری با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی به اجلاسیه ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران اهمیت بدهند، یادآور شد: شهدا روح انسان را صیقل می‌دهند. برای برگزاری کنگره شهدای مازندران برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شد که لازم است از آن بهره‌مند شویم.

وی حمایت از کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: لازم است بازار محصولات کشاورزی به ویژه مورد بررسی قرارگیرد مبادا در موقع برداشت شاهد واردات برنج در مازندران باشیم.

استاندار مازندران با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای نیروی انتظامی اظهار کرد: از ۱۳ مهر هفته نیروی انتظامی شروع می‌شود شاهد رشادت‌ها و ایثارگری‌های نیروی انتظامی در امنیت کشور هستیم و جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه در تر سالی قرار داریم لازم است از آبهای سطحی به درستی استفاده  شود، خاطرنشان کرد: به روز رسانی تجهیزات و پیشگیری از حوادث در اولویت برنامه‌های ستاد بحران استان باشد.

نوری نظارت بر بازار و تامین اقلام اساسی را مورد تاکید قرار داد و افزود: شرکت گاز اقدام به تامین گاز استان کرده است و نیاز است در مناطقی که گاز رسانی نشده در کوتاه مدت از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران به افزایش قیمت نان در مازندران اشاره کرد و گفت: لازم است کیفیت نان هم افزایش پیدا کند و نظارت دقیقی هم به همین منظور صورت گیرد.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با تاکید براینکه کار تا آخرین لحظه باید دقیق انجام شود و این تکلیف شرعی است، یادآور شد: باید کارمان را تا آخرین لحظه جدی و بدون تعارف انجام دهیم.

سردارسیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا نیز به برگزاری کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب در محل نمایشگاه بین المللی قائمشهر برپا می‌شود و حدود یک میلیارد تومان بن کتاب برای دانشگاه ها و آموزش و پرورش در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه اجلاسیه نهایی کنگره ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید مازندران در سالن ورزشی شهید سلیمانی ماهفروجک در ۱۲ مهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: هر روز شاهد برنامه‌های متنوع در سطح استان هستیم و لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی در مراسم اجلاسیه نهایی حضور یابند.

سردار مسلمی با بیان اینکه انتظار است در هفته دفاع مقدس بانک های و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این مراسم به صورت ویژه برنامه داشته باشند، گفت: شهدا برگردن ما حق دارند و باید تبلیغات لازم در این زمینه صورت گیرد.

بابک مومنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز به بیان اینکه این سازمان ۷.۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی بالاترین ارزش اقتصادی در کشور را دارد، اظهار کرد: مازندران ۱۰ درصد اقتصادی کشور و بالاترین ضریب کشت را با  ۱.۴ درصد نقش موثری در تولیدات کشور دارد.

وی افزود: با محقق شدن تولید برنج نسبت به سال گذشته، در کشت دوم با مدیریت تامین آب ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش سطح کشت را در مازندران داشتیم.

مومنی به کنترل آفت مگس مدیترانه‌ای در استان اشاره کرد و یادآور شد: با اتخاذ تدابیر ویژه و ورود کارشناسان این آفت در باغ‌های مازندران تا حدودی کنترل و مرکبات با کیفیت بالا وارد بازار شد.

وی به بازار رسانی و عرضه محصولات کشاورزی مازندران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر وضعیت عرضه روبه رشد و بهبود را شاهد هستیم اما با ۵۲ درصد محصول مرکبات در کشور تعیین کننده قیمت اصلی، تولید کننده و مدیریت، استان مازندران نیست.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.