پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

علامه حسن‌زاده آملی از سکانداران بزرگ و مستحکم انقلاب بود/ دفاع کامل علامه ذوالفنون از ولایت فقیه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت‌الله عباسی خراسانی در نخستین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی در روستای ایرا بخش لاریجان، اظهار کرد: برای رسیدن به مرحله اجتهاد باید سختی فراوان در درس، بحث و زندگی شخصی و اجتماعی تحمل کرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حسن‌زاده آملی وقف خانواده خود بود و باید بررسی کرد که چگونه این عالم وارسته به درجات بالای انسانیت و علم رسیده و عالم و علامه شد، افزود: آیت‌‎الله حسن‌زاده آملی با استقامت، صبر، حوصله و بردباری علامه ذوفنون شد و وقتی می‌خواست نظریات عرفانی را بیان کند می‌گفت برهان، قرآن و عرفان یکی است.

عباسی خراسانی با اشاره به ارتباط صمیمانه و عمیق رهبر انقلاب با علامه ذوالفنون، تصریح کرد: در یکی از دیدارها استادمان به رهبر انقلاب اسلامی هدیه نسخه نفیس صحیفه سجادیه تقدیم کرد و مقام معظم رهبری نیز بر پیکر مطهر آیت‌الله حسن زاده نماز خواند و ایشان را عالم ربانی و سالک توحیدی خطاب کردند.

وی با بیان اینکه علامه حسن‌زاده آملی از سکانداران بزرگ و مستحکم انقلاب اسلامی بود و همیشه مدافع ولایت و رهبری بودند، گفت: مطمئن باشد هر موقع نیاز به توسل داشتید به این عالم وارسته الهی متوسل شوید که از ایشان جواب می‌گیرید.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به خاطرات فراوان از علامه حسن‌زاده آملی ادامه داد: با ارتحال حضرت استاد از سال گذشته تاکنون بسیاری از افراد به مزار ایشان متوسل شدند و به جواب مطلوب رسیدند.

وی با اشاره به اینکه اگرچه از وجود این عالم برجسته در دنیا محروم هستیم ولی این روح مطهر دستش در آن دنیا باز است، گفت: ایشان با عنایت امام رضا(ع) کار خود را شروع کرد و با حضرت معصومه(س) به سرانجام رسید.

عباسی خراسانی با اعلام اینکه علامه ذوالفنون اهل توسل، تمسک، سیر و سلوک بود و به مقام رضا رسید، افزود: خدا از او راضی بود و او هم از خداوند رضایت داشت.

وی با اشاره به اینکه راضی کردن خدا از انسان آسان است ولی گاهی راضی شدن انسان از خدا مشکل است، بیان کرد: این عالم وارسته به درجات و مقامات فراوان رسیده بود و در کتاب ارزشمند الهی نامه خود حرف‎های عمیق و ژرف دارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه علامه حسن‎زاده آملی اهل ذکر بود و حمد الهی از زبانش نمی‎افتاد، گفت: ایشان منبع اذکار الهی بود و راهنمای بی‌صدا و بی‌نام نشان خیلی افراد بود.

وی آیت‌الله حسن‎زاده را اهل اربعین مکرر دانست و استاد برجسته عرفان و معرفت دانست، بیان کرد: ایشان شریف‌العلما بوده و در شجره به سلیمان نبی(ع) می‌رسید.

عباسی خراسانی با اعلام اینکه علامه حسن‌زاده آملی کوه مستحکم و مقاوم صبر، حوصله، استقامت و ایثار بود، گفت: ایشان حلال بسیاری از مشکلات جامعه بودند و با دستورالعمل‌های خود گره بسیاری را باز می‌کردند.

 /۸۶۰۱۲/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.