پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عفاف و حجاب راهبرد و مطالبه ملی ‏

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| عفاف و حجاب به‌عنوان راهبرد موثر در پیشبرد اهداف محوری انقلاب اسلامی شناخته می‌شود که اکنون با پشتیبانی دشمنان در فضای مجازی و حقیقی مورد هجمه و خدشه قرار گرفته‌است.

بی‌گمان در بررسی نقش تاثیرگذار فرهنگ عفاف و حجاب، در پیشبرد نهضت خروشان انقلاب اسلامی، باید اذعان کرد که این مقوله اساسی، پیشرانِ تحول در عرصه فرهنگی بوده که نتیجه موثر آن در تحکیم بنیان‌های فکری و فرهنگی جامعه، به‌ویژه استحکام بنیان خانواده و نیز تنظیم و ارائه انگاره‌های معنوی، حائز اهمیت و غیرقابل انکار است. 

در چرایی چالش ایجاد شده در حوزه عفاف و حجاب، اما نقش فضای مجازیِ ولنگار و رهاشده را که مدیریت آن دست دشمنان و معاندان آن سوی مرزهاست، نباید به‌عنوان واقعیت انکارناپذیر در این عرصه نادیده انگاشت؛ چرا که خسارت‌های عظیم فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی آن ملموس و قابل‌مشاهده است.

مع‌الاسف در این میان، نقش و حضور برخی از مسؤولان و دولت‌های بی‌اراده و فاقد روحیه انقلابی و جهادی که اساسا دغدغه‌ای برای ترویج فرهنگ آرمانی اسلامی و دینی به‌ویژه در حوزه عفاف و حجاب نداشتند، آسیب‌پذیری جامعه را فزونی بخشیده، به‌گونه‌ای که در پی سیاست‌های نادرست و غیر‌انقلابی، دوقطبی کاذب فرهنگی را ایجاد کرده است.

در این میان سوال اساسی این است که: در نظام مقدس‌مان، که روح جامعه آن بر بنیادهای دینی و اسلامی استوار است، چگونه از سوی برخی متولیان و سنگربانان فرهنگی، به آرمان‌های اساسی، باورهای اصولی و ارزش‌های سترگ انقلاب، آسیب جدی وارد می‌آید؟ چگونه است که در مقابل هجمه سنگین و سازمان‌یافته به باورهای عمیق ایمانی در حوزه عفاف و حجاب، سکوت بُهت‌آور، پیشه می‌شود و هیچ صدای اعتراضی شنیده نمی‌شود؟!

از سوی دیگر ولنگاری مشهودی در فضای مجازی دیده می‌شود که ماموریت منحوس آن، زُدودن آثار ارزش‌های تمدنی و میراثی ایرانیان است. شوربختانه شاهدیم که در این مسیر سیاه، مسابقه حیرت‌آوری نیز بین برخی به‌راه افتاده. باید عزم و اراده‌ای جدی در بین اصحاب فکر و اندیشه و همچنین متولیان تصمیم‌سازی در اتاق دیده‌بانی فرهنگی کشور برانگیخته شود تا با درانداختن طرح‌های تحولی و سازنده، برای همیشه و بدون تعارف با سلاطین فکری غربی، تکلیف جامعه فرهیخته و بالنده ایرانی را که خواهان استمرار آرمان‌های رفیع و ارزش‌های مانای اسلامی هستند، روشن کنند و به آشفتگی در عرصه مدیریت فرهنگی پایان دهند.

از دیگر سو عدم تحرک مراکز قانونی، در عرصه پاسخگویی به مطالبه جدی و فراگیر مردم مومن و دغدغه‌مند کشور، در حوزه فرهنگ دینی به‌ویژه پاسداشت ارزش‌های بی‌بدیل عفاف و حجاب، مایه نگرانی عمده است؛ که این مهم، از حیث اساسی بودنِ پایه‌های امنیت ملی، در خور توجه و مستلزم بازنگری در رفتار نهادهای قانونمند دولتی و دستگاه‌های حکمرانی، برای بازگشت به ریل آرمان‌های انقلاب قلمداد می‌شود. 

کوتاه سخن آنکه، ترک فعل برخی حوزه‌های اجرایی و تصمیم‌سازی در مراقبت از سلامت فکری مردم، در عرصه فرهنگی و بنیادی مانند: فرهنگ ایمانی عفاف و حجاب، متضمن مسؤولیت شرعی و دینی است که تنها ایفای وظایف و مسئولیت‌های قانونی در این حوزه اثربخش، می‌تواند کشور و مردم فهیم و با‌اراده ایران اسلامی را از آزمون مهم پاسداری از مرزهای عقیدتی و سیاسی انقلاب، سربلند و موفق بیرون آورد.

یادداشت: عقیل امامی ـ تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.