پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عضویت ایران در شانگهای و بریکس نشان از آینده نگری شهید جمهور بود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، امام جمعه شهرستان نوشهر به عضویت درآوردن ایران را در شانگهای نشانه اهمیت به مسایل اقتصادی و سیاسی  ایشان دانست و گفت: در این سه سال با توجه به آینده نگری که می‌کردند و برای رهایی از فشار تحریم‌ها بارها ایران را در مجامع مختلف به عضویت درآوردند که عضویت در بریکس یکی از آنها بود.

حجت الاسلام محمود مشایخ در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید جمهور «آیت الله رئیسی» در بُعد معنوی، اظهار کرد: ایمان کامل ایشان به ائمه معصومین و امام رضا(ع‌) یکی از ابعاد بسیار مهم معنوی ایشان بود که بارها در مصاحبه‌هایشان گفته بودند سازندگی زندگی من به وجود امام رضا (ع) است و در مدت سه سالی که تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشتند اقدامات موثری انجام دادند.

وی افزود: از دیگر نشانه‌های شخصیت معنوی ایشان این بود در سفری که به روسیه داشتند موقع  مغرب به گوشه‌ای رفتند و نماز خود را اقامه کردند و این نشانه اعتقاد کامل ایشان و اهمیت به نماز اول وقت بود.

مشایخ با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) توسط «آیت الله رئیسی» هیچ‌گاه ترک نمی‌شد، بر اثبات ولایت‌مداری ایشان تاکید کرد و گفت: ولایت مداری ایشان و ارادت خاصی که به مقام رهبری داشتند نمونه بارز شخصیت معنوی شهید جمهور بود و همه هم و غم این خادم الرضا این بود که منویات رهبری را  در همه جا حتی در سیاستگذاری ها اجرا کنند که همین باعث ارادتمندی ما و بسیاری از متدین کشور به ایشان شد.

امام جمعه نوشهر در خصوص شخصیت جهانی آیت الله رئیسی شهید خدمت، گفت: از ویژگی‌های خوب ایشان موضع‌گیری مناسب چه در داخل و چه خارج از کشور بود و آنچه که شخصیت انسان را نشان می‌دهد جهت‌گیری و موضع‌گیری در زمان مناسب است.

حجت الاسلام مشایخ، یادآور شد: در خارج از کشور در رابطه با غزه و فلسطین مکرراً حمایت خود را اعلام و مبارزه خود را در رابطه با استکبار نیز مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که به سازمان ملل برای سخنرانی رفت، حمایت قلبی و موضع خود را نشان داد، متذکر شد: در برخی کشورها به قرآن توهین شد اما ایشان در سازمان ملل در مورد اهمیت و عظمت قرآن سخن گفتند و بعد قرآن را با دست بلند کرد و در حضور همه کلام وحی را بوسید.

امام جمعه نوشهر به موضع گیری ایشان در ارتباط  با کشورهای همسایه و غیرهمسایه اشاره کرد و افزود: شهید جمهور نهایت تلاش را داشتند که ارتباط ایران با کشورها بیشتر شود و به همین دلیل به کشورهای مختلف سفر می‌کردند.

حجت الاسلام مشایخ به عضویت درآوردن ایران را در شانگهای نشانه اهمیت به مسایل اقتصادی و سیاسی  ایشان دانست و بیان کرد: در این سه سال با توجه به آینده نگری که می‌کردند و برای رهایی از فشار تحریم‌ها بارها ایران را در مجامع مختلف به عضویت درآوردند که عضویت در بریکس یکی از آنها بود.

وی به بُعد خدمتگزاری «آیت الله رئیسی» شهید خدمت پرداخت و گفت: یکی از مزایای ایشان خدمتگزاری به مردم بود و همواره خود را خادم مردم می‌دانستند و اینکه الان مردم می‌سوزند و اشک می‌ریزند فهمیدند که جان خود را برای مردم و در مسیر خدمتگزاری به مردم داد.

امام جمعه نوشهر ادامه داد: رئیس جمهور شهید در روزهای آخر هفته به جای تعطیلات به استانها سفر می‌کردند تا مشکلات مردم را برطرف کنند.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به حمایت ایشان از محرومان و همه تلاش در جهت رفع مشکلات قشر ضعیف جامعه بیان کرد: بارها گفتند که من فقر را از کودکی چشیدم و بعد می‌بینیم که با چه سختی درس خواند و طلبه شد.

وی در پایان گفت: آنهایی که بی دین و غرب زده هستند مخالف ایشان بودند و الّا آنهایی که ایرانی و مسلمان و خواهان نجات مظلومین هستند برای او می‌سوزند.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.