پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عرضه شیرخشک با ارائه شناسنامه کودک در داروخانه‌های مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، چندوقتی می‌شود که کمبود شیرخشک در داروخانه‌های مازندران مشکلات و نگرانی‌هایی را برای شهروندان به دنبال داشته است.

باتوجه به اهمیت سلامت و همچنین توجه به نوع شیرخشک که کودکان از آن تغذیه می‌کردند، لازم است هرچه زودتر نسبت به حل این مشکل چاره‌اندیشی شود.

وقتی شهروندان دلیل کمبود شیرخشک را از داروخانه‌ها جویا می‌شوند در پاسخ به آنان گفته می‌شود شیرخشک به میزان کافی از کارخانه عرضه نشده، این درحالی است که بیشتر از دو ماه از این ماجرا می‌گذرد.

همچنین برخی از خانواده‌ها باتوجه به نبود شیرخشک که کودک‌شان با آن تغذیه می‌کرده با مشکل مواجه شدند که ضرورت دارد این مشکل هرچه سریع‌تر حل شود.

در جدیدترین خبرها اطلاع پیدا کردیم، با ابلاغ سازمان غذا و دارو؛ عرضه شیرخشک در داروخانه تنها با ارائه شناسنامه کودک و استعلام شناسه رهگیری محصول انجام می‌شود که در این‌باره ابراهیم صالحی‌فر معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تایید این خبر، اظهار کرد: مطابق با دستورالعمل ابلاغی از سوی سازمان غذا و دارو، از تاریخ۲۰ مهر ۱۴۰۲ عرضه انواع شیرخشک رگولار و رژیمی در داروخانه‌ها، مستلزم ارائه شناسنامه کودک و استعلام شناسه رهگیری مندرج بر قوطی شیرخشک در سامانه زنجیره تأمین (TTAC) است.

وی افزود: عرضه شیرخشک مطابق قیمت مصوب یارانه‌ای سازمان غذا و دارو درج شده بر روی قوطی است و تنها با ارائه شناسنامه نوزاد و کدملی توزیع می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: اتباع مجاز براساس شناسه یکتای اتباع می‌توانند از یارانه شیرخشک بهره‌مند شوند.

صالحی‌فر با اعلام اینکه داروخانه‌ها موظف هستند اطلاعات لازم را نسبت به بهره‌مندی مصرف‌کننده از یارانه شیرخشک به مردم ارائه دهد، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان نیز جهت مشاهده داروخانه‌های مجاز عرضه شیرخشک به سایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران مراجعه کنند.

وی یادآور شد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در عرضه شیرخشک با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته و یا موارد را به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.