حسین بزرگیان دکترای آموزش زبان انگلیسی در گفت و گو با ایسنا ، اظهار کرد: امروزه کمتر کسی است که تاثیر زبان انگلیسی را در روابط بین المللی، علمی و تجاری نداند؛ کاربرد زبان در تمامی رشته ها مشهود بوده و باعث ایجاد حلقه ارتباطی برای معرفی محصولات به دنیا می شود.
وی افزود: زبان انگلیسی در تمامی رشته ها کاربری داشته مثل رشته گردشگری که بدون یادگیری زبان تاثیر گذار نخواهد بود؛ آژانس های مسافرتی را در سطح استان داریم که مسلط به زبان نبوده و این کار خود زنی به خود ماست که گردشگر به کشورهای دیگر فرستاده اما ورودی برای جذب گردشگر نداریم .
استاد دانشگاه مازندران در ادامه بیان کرد: نداشتن توانمندی و تسلط به زبان انگلیسی در بین مسئولان آژانس های مسافرتی و گردشگری باعث می شود تا گردشگر به ایران جذب نشود.
وی افزود: راهنمای تور می تواند با تسلط به زبان انگلیسی موقعیت مکانی منطقه یا معرفی دریای خزر تا خلیج فارس و نقاط گردشگری در کل ایران را به توریسم معرفی و باعث جذب سرمایه برای کشور یا استان خود باشد این راهی برای توسعه خواهد بود.
بزرگیان با اشاره به اینکه متغیرهای متفاوتی برای فرهنگ سازی یادگیری زبان در بین مردم و دانشجویان وجود داشته که باعث ایجاد اشتغال زایی بیشتر در رشته تحصیلی فرد خواهد شد،تصریح کرد: مدرس، زبان آموز، امکانات آموزشی یادگیری، انگیزه مدرس و زبان آموز، هدف و خروجی آموزش، زمان کافی، منابع مالی و تاکید بر یادگیری متغییر هایی بوده که باید برای یادگیری زبان روی آن سرمایه گذاری کرد.
دکترای آموزش زبان انگلیسی با بیان این که توانمندی زبان باعث ایجاد اشتغال در رشته های مختلف از جمله گردشگری و روابط عمومی خواهد شد، گفت: دانش و توانمندی شخص در کنار یادگیری زبان و روابط عمومی بالا برای رشد فرد در زمینه تحصیلی و ایجاد اشتغال لازم است.
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران خاطر نشان کرد: سن مناسب برای یادگیری زبان برای بچه ها از ۱۰ تا ۱۲ سال بوده چون در این سن بچه کاملا زبان اصلی خود را فرا گرفته ما به عنوان خانواده می توانیم از سن پنج تا ۱۰ سالگی با وسایل کمک آموزشی، تصاویر و فیلم با زبان انگلیسی باعث ایجاد انگیزه در او شده تا زمانی که فرزند ما به طور رسمی وارد محیط یادگیری زبان شد تشنگی برای یادگیری زبان را داشته باشد.
استاد دانشگاه افزود: آموزش همزمان یادگیری زبان در مدرسه و آموزشگاه های زبان به طور همزمان و سیستماتیک باعث توانمندی دانش آموز در کسب مهارت ها شده و می تواند طی چند سال تسلط به مکالمه زبانی پیدا کند و رغبت یادگیری در وی افزایش یابد.
بزرگیان در پایان بیان کرد: آموزش زبان بر خلاف سایر آموزش ها بوده و با هویت شخص در ارتباط است؛ افرادی که در زبان اول خود کم حرف و آرام هستند نمی توان از آن ها انتظار داشت در زبان دوم افرادی با روابط اجتماعی بالاتر باشند و سریع زبان انگلیسی را بیاموزند