پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عدم استفاده از ظرفیت دریای خزر در حوزه صادرات

0


داود تفتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: کشتیرانی دریای خزر با مالکیت بیش از هزار کانتینر شامل کانتینرهای ۲۰ فوت و ۴۰ فوت یخچالی در تمامی بنادر شمالی ایران شامل استانهای گیلان و مازندران، خطوط منظم حمل کانتینری به صورت هفتگی را دایر کرده است.

وی افزود: بندر فریدونکنار بندری است که به واسطه نزدیک بودن به مسیر ترانزیتی و مرکزیت استان مازندران ظرفیت خیلی خوبی داشته و می‌تواند یک نقطه قوتی برای صادرات استان باشد.

مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر تصریح کرد: برای توسعه و رشد صادرات کانتینری اولین کشتی کانتینری جهت حمل کانتینر از مسیر بندر فریدونکنار به بندر آکتائو در کشور قزاقستان در روزهای آینده با ظرفیت ۱۰ تیو کانتینر یخچالی و ۴۰ کانتینر خشک بارگیری خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون از ظرفیت بنادر ایرانی دریای خزر به صورت کامل در حوزه صادرات استفاده نمی شود و این مهم با تمرکز روی ریل و جاده جلو رفته است.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت تمام بنادر حاشیه دریای خزر استفاده کنیم، حجم کانتینری صادرات ما به کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر به بیش از ۴ هزار تیو (T E U) در ماه برای شروع خواهد رسید.

به گفته تفتی صادرات با حمل کانتینر از بنادر ایرانی دریای خزر به صورت ماهانه باید در چشم‌انداز ۵ ساله کشتیرانی دریای خزر به بیش از ۱۵ هزار در ماه برسد.

 /۸۶۰۰۴/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.