پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

عدم ابلاغ مباحث آیین نامه ملی مقررات ساختمان توسط وزارت شهرسازی

0

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از عدم ابلاغ مباحث آیین نامه ملی مقررات ساختمان توسط وزارت راه و شهرسازی انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، احمدرضا گران در جلسه کارگروه اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه پس از زلزله بم دغدغه ساخت و ساز مهندسی ساختمان در کشور نهادینه شد، اظهار کرد: از سال 75 و پس از ابلاغ مقررات ملی ساختمان مقاوم سازی ساختمان ها به صورت جدی در جامعه پیگیری شد.

وی تصریح کرد: پس از زلزله‌های رودبار و بم به دلیل افزایش رویه مقاوم سازی ساختمان‌ها در زمان وقوع زمین‌لرزه خسارت‌ها و تلفات کاهش چشمگیری داشته است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران متولی صدور مجوز ساخت را نهادی به غیر نظام مهندسی ساختمان دانست و اظهار کرد: ماده 30 قانون ساخت و ساز، نظام مهندسی ساختمان را همکار نهاد متولی صدور مجوز می داند.

گران با بیان اینکه مردم و مسئولان نباید خدمات مهندسی را هزینه بدانند، تاکید کرد: اگر خدمات مهندسی را به عنوان هزینه بدانیم مقررات ملی ساختمان اجرا نمی‌شود.

وی با انتقاد از عدم ابلاغ مباحث آیین نامه ملی مقررات ساختمان توسط دولت، تصریح کرد: مبحث 22 که بسیار کاربردی است همچنان از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ نشده است هرچند این بی توجهی را می توان به عدم ابلاغ مباحث 19 ، 20 و 21 مشاهده کرد.

گران در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران در نظر دارد با هدف تبدیل دانش به مهارت در زمینه بهینه سازی انرژی در ساختمان ها، 23 و 24 بهمن ماه امسال همایش ملی برق را در مازندران برگزار کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.