پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

رکوردهایی که با بازوبند کاپیتانی شکست
عالیشاه، پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس با تبصره!

امید عالیشاه برای دومین بار به عنوان یک کاپیتان جام را بالای سر برد.

0

عالیشاه، پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس با تبصره!

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از “ورزش سه”، این افتخاری است که او را بالاتر از کریم باقری و افشین پیروانی قرار می‌دهد و به تعقیب‌کننده جدی سیدجلال حسینی تبدیل می‌کند. سیدجلال سه بار بیشتر از عالیشاه به عنوان کاپیتان جام را بالای سر برده و حالا امید با این آمادگی رکورد او را نیز تهدید می‌کند.

این البته تنها گوشه‌ای از دستاوردهای امید عالیشاه است. ستاره این فصل تیم پرسپولیس تاکنون 263 بازی با پیراهن پرسپولیس انجام داده تا پایینتر از علی پروین و محمد پنجعلی، سومین بازیکن تاریخ سرخپوشان لقب بگیرد. جالب اینکه عالیشاه در اولین بازی فصل آینده به رکورد کاپیتان سابق سرخپوشان هم خواهد رسید تا در 32 سالگی تنها علی پروین را بالاتر از خود ببیند.

نکته جالب در مورد امید عالیشاه این است که او علاوه بر سابقه بالا، جزو پرافتخارترین بازیکنان پرسپولیس نیز محسوب می‌شود. عالیشاه این بار برای پنجمین مرتبه در جشن قهرمانی پرسپولیس حضور داشت تا در رتبه سوم پرجام‌ترین بازیکنان لیگ برتر ایران قرار بگیرد و در عین با 12 حضور در جشن قهرمانی پرسپولیس، در بین پرافتخارترین‌های تاریخ این باشگاه نیز قرار دارد.

اما در مورد او یک مسئله مهم وجود دارد. عالیشاه در نیم فصل لیگ شانزدهم به دلیل سربازی از اردوی پرسپولیس جدا شد و تا آخرین روزهای لیگ هفدهم در پرسپولیس حضور داشت. باتوجه به اینکه جدایی عالیشاه قرضی بوده و او در لیگ شانزدهم برای پرسپولیس بازی کرده و پیش از پایان فصل بعدی به این تیم بازگشته، هوادارانش معتقدند که در این دو جام یا حداقل یک قهرمانی سهیم بوده است.

2029852

اگر ماجرای سربازی برای ستاره پرسپولیس وجود نداشت، او حالا با 7 قهرمانی لیگ برتر پرافتخارترین بازیکن تاریخ پرسپولیس نیز لقب می‌گرفت چرا که کمال و بیرانوند و امیری 6 جام و سیدجلال 5 جام با این تیم به دست آورده بودند.

عالیشاه همچنین یک رکورد منحصر بفرد دارد. او سه بار با پرسپولیس عنوان نایب قهرمانی لیگ را هم به دست آورده تا از این نظر صدرنشین باشد. جالب اینکه اگر این سه نایب قهرمانی به جام می‌انجامید و موضوع سربازی هم وجود نداشت، حالا او در کنار سیدجلال حسینی قهرمانی دو رقمی در لیگ برتر داشتند.

البته شاید این قهرمانی برای عالیشاه اهمیت مضاعفی هم داشته باشد چرا که او به خصوص در تیم اوسمار ویه‌را، جایگاهی ویژه را به خود اختصاص داد و توانست نقشی پررنگ و تاثیرگذار در قهرمانی داشته باشد، مثل جام حذفی فصل گذشته که گل قهرمانی را به ثمر رساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.