پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ظهور خوشه برنج در 90 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

0

 احسان عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری، با اشاره به کشت برنج در ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار از اراضی شالیزاری استان مازندران در سال زراعی جاری، اظهار کرد: کشت برنج در ۱۴۱ هزار و ۶۹۴ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه و در ۶۷ هزار و ۳۷۹ هکتار به روش سنتی انجام شد.

وی با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، افزود: ارقام محلی برنج در ۱۸۰ هزار و ۷۵۳ هکتار و ارقام پرمحصول در ۲۸ هزار و ۳۲۰ هکتار شالیزار استان کشت شد و سطح سبز اراضی شالیزاری نیز ۲۰۹ هزار و ۷۳ هکتار است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره اینکه بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۱۰۰ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی برنج و ۹۴ هزار و ۴۰۹ تن کود به کشاورزان شالیکار استان توزیع، مصرف و ۲۷۴ مورد آزمون خاک صورت گرفت.

عباسپور با بیان اینکه تاکنون ۹۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به مرحله ظهور خوشه رسیده است، گفت: ۱۹۰ هزار هکتار مزارع شالیزاری استان در مرحله پنجه زنی و ۳۵ هزار هکتار در مرحله گلدهی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم ذخیره سازی آب سدهای استان ۱۲۳ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۱۱۴ میلیون مترمکعب است، گفت: تاکنون با نسل اول کرم ساقه‌خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار، علف‌های هرز در ۴۱۷ هزار و ۷۵۰ هکتار و بلاست برگ برنج در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار مزاع شالیزاری استان مبارزه شیمیایی شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.