پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ظرفیت منابع آبی مورد نیاز مصارف کشاورزی مازندران افزایش یافت

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از میاندورود، ابراهیم یخکشی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان میاندورود اظهار داشت: خوشبختانه با بارش برف در چندروز گذشته 22 درصدامسال میزان آب  استان نسبت به سال گذشته بیشتر شد. 

وی افزود: منابع آبی استان در چند سال اخیر رو به کاهش است که نیازمند مدیریت مصرف داریم  تابهره وری آب را افزایش دهیم.

مدیرعامل آب منطقه ای   تصریح کرد: لایروبی انهار در دست اقدام بوده و ساخت سد زارم رود در پیوست بودجه قرار گرفت و امیدواریم اقدام جدی شود.

یخکشی گفت: آب بندانها جز منابع و ظرفیت مهم بوده که تلاش داریم اولویت  نخست آبگیری باشد و برای توسعه آب بندان‌ها ساماندهی چاه‌ها در دستور است.

بازنگری طرح‌های هادی

خانی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی   نیز با اشاره به اینکه برای حفظ زمین و اشتغال بازنگری طرح هادی از نیاز های اصلی است که

در   اجرای طرح هادی اولویت است که پیشنهاد کردیم دولت 12 درصد اعتبار تملک دارایی را در بحث بهسازی روستایی استفاده کند زیرا بیش از 42 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می ‌دهند.

خانی افزود:در بحث آسفالت اگر روستاییان در جدول و زیرسازی ورود یابند هزینه آسفالت سه رابر است که با مشارکت، اقدامات خوبی صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای   نیز گفت:   دارای 10 هزار و 400کیلومتر راه بوده که از این میزان هفت هزار و 800 کیلومتر راه روستایی تشکیل می‌دهد در این راستا مه‌مترین وظیفه ما حفظ و نگهداری راه‌ها است.

احمد آفرین محمدزاده افزود: در زمینه تعریض پل سورک پیمانکار مشغول است  و60 درصد پیشرفت فیزیکی  دارد و برای هدایت آب زیرگذر جامخانه نیازمند اقدام اساسی است.

وی گفت: سال گذشته 21 هزار تن قیر اختصاص یافت اما امسال به دلیل نوسانات اقتصادی قیر، 9 هزار تن برای راه اصلی و روستایی اختصاص یافت.

فرماندار میاندورود نیز با تبریک روز پرستار گفت:حضرت زینب (س) اسوه صبر و مقاومت و تجلی اراده یک زن در اجتماع است که توانست در بدترین شرایط، تمام امور را مدیریت کند که اکنون زنان جامعه ما در حوزه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

علی غلامیان افزود:در دهه فجر و همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب، طرح‌های عمرانی  و خدمات شهری و کشاورزی با شش یلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می‌رسد که نشان می دهد دولت در شرایط سخت اقتصادی  پیگیری مطالبات مردم است.

وی گفت: در حوزه راه وشهرسازی یکی از نقاط حادثه خیز دوربرگردان مسکن مهر و تکمیل دیوار حفاظتی بیمارستان میلاد نور است.

غلامیان گفت: در محور گهرباران احداث میدان در جاده ورکلا از نیازهای مهم است  که 12 هکتار ازبنیاد تملک  تا این فضا ایجاد شود و پل نکا چوب یکی دیگر ازتقاط حادثه‌خیز شهرستان نیازمند تعریض است.

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.