پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طعم شیرین همدلی مردمی/ اینجا مردم منتظر مسؤولان نمی‌نشینند + تصاویر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| در این روزهای همدلی همه در تکاپوی یاری به همنوع هستند و همدلی‌هایی که گاهی برخی خاطرات را تداعی می‌کنند و مسجد مکانی که برای خیلی از مردم این مرزوبوم یادآور عبادت و سال‌های دفاع مقدس است.

مقری امن در جبهه خودی که همه در آن تلاش می‌کنند و خالصانه قدمی برای پیروزی و کاستن سختی‌های رزمندگان بردارند، اما امروز این مأمن مقری برای کارهای جهادی در جبهه سلامت و حفظ جامعه و مبارزه با بیماری کرونا شده است.

«مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید» این روزها فعالیت‌های قابل توجهی در این خصوص دارد، مرکزی که مورد اعتماد مردم است و به همت جوانان، معتمدان و خیران اداره می‌شود.

*جهادگران در جبهه سلامت

مسؤول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید با بیان اینکه این مرکز هم منطقه شهری و هم روستایی را زیرپوشش قرار می‌دهد، گفت: این مجموعه امسال پنجمین سال فعالیت خود را دارد و بیش از ۳۰۰ خانواده زیرپوشش این مرکز هستند که شامل بخش شهری و روستا‌های دو بخش «راستوپی» و«ولوپی» بخشش مرکزی شهرستان سوادکوه است.

ابوالفضل گران، فعالیت‌های جهادی درباره مبارزه با بیماری کرونا را مربوط به همان روزهای نخست انتشار این ویروس دانست و خاطرنشان کرد: از همان روزهای نخست اعضای گروه جهادی مرکز نیکوکاری شروع به فعالیت کردند و فعالیت خودشان را با ضدعفونی کردن نقاط مختلف آغاز کردند و آموزش‌های لازم نیز در روز نخست توسط گروه جهادی که از قائم‌شهر آمده بودند صورت گرفت و تمامی موادی هم که تهیه می شود مورد تأیید مرکز بهداشت شهرستان است.

مناطقی که ماشین‌رو نیست و سخت‌عبور است و یا پله زیاد دارد نیز در برنامه جهادی ما قرار دارد و اعضا با کوله به این مناطق می روند و کارهای ضدعفونی را انجام می دهند.

به گفته گران جهادگران حتی از مناطق سخت‌عبور نیز چشم‌پوشی نمی‌کنند، اظهار کرد: مناطقی که ماشین‌رو نیست و سخت‌عبور است و یا پله زیاد دارد نیز در برنامه جهادی ما قرار دارد و اعضا با کوله به این مناطق می روند و کارهای ضدعفونی را انجام می دهند.

او با بیان اینکه بحث تأمین سبد سلامت و سبد غذایی نیز مورد توجه این مرکز است،خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته‌ایم ۱۰۰ سبد سلامت تحویل خانواده‌های نیازمند دهیم، این اقلام را به کارگران روزمزدی که این روزها بازار کار ندارند توزیع کرده‌ایم و به زودی ۱۰۰ سبد غذایی دیگر نیز تحویل خانواده‌ها خواهیم داد.

گران از توزیع هزار بسته بهداشتی در هفته آینده بین عموم مردم خبر داد و افزود: در حال تکمیل هزار بسته بهداشتی هستیم که شامل ماسک٬ ماده ضدعفونی کننده سطوح٬ ضدعفونی کننده دست با اتانول ۷۰درصد و دستکش هستیم و در هفته آینده بین خانواده‌های نیازمند و غیرنیازمند توزیع خواهد شد و پس از مرحله اول برای مرحله دوم نیز هزار بسته بهداشتی خواهیم داشت که البته بعد از موفقیت در مرحله اول صورت خواهد گرفت.

مسؤول اجرایی مرکز نیکوکاری مسجد جامع پل‌سفید با بیان اینکه در این مرکز نیکوکاری چندین کار گروه وجود دارد و در حال حاضر بیشترین فعالیت درخصوص مبارزه با کرونا توسط گروه جهادی انجام می‌شود، اظهار کرد: تمامی بودجه و اعتبارات لازم برای فعالیت این مرکز توسط مردم تأمین می شود که خیران و معتمدان مسجد، جمع‌آوری می‌کنند و مرکز دارای کارگروه‌های تأمین جهیزیه٬ کارگروه مسکن و ساختمان و کارگروه جهادی این روزها بیشترین فعالیت را انجام می‌دهند.

 

گران یکی از دلایل اعتماد بالای مردم پل‌سفید به این مرکز نیکوکاری را شفاف‌سازی عملکردها و حفظ آبروی نیازمندان برشمرد و تصریح کرد: از همان ابتدای فعالیت این مرکز٬ تمامی کارهای مربوطه از جمله بحث مالی٬ کمک معیشت٬ جهیزیه و سایر موارد به صورت شفاف در اختیار مردم قرار می‌دهیم و از طرفی حفظ آبروی نیازمند بسیار برای ما اهمیت دارد و فقط دو نفر در مرکز لیست نیازمندان را داریم و همین موضوع باعث ایجاد اعتماد بین مردم شده است.

*طعم شیرین موفقیت حاصل اتحاد و همدلی

در این روزها که مردم طبق معمول پای‌کار آمدند، خلق چنین صحنه‌های زیبایی را باید در تاریخ این سرزمین ثبت کرد.

 

مردم ما دیگر منتظر یاری مسؤولان نمی‌نشینند چرا که در بحران‌ها به آنان ثابت شد که با همدلی، همکاری و حضور در صحنه‌ها می‌توان کارها را بهتر پیش برد و طعم شیرین موفقیت مردمی را چشید.

 

چنین فعالیت‌هایی در مساجد نمونه بارز اعتماد و هم بستگی مردم برای خروج از بحران‌های مختلف است. صحنه‌ها همیشه پر از مردمانی است که نوعدوستی را به خوبی به تصویر می‌کشند.

 

گزارش از معظمه نقی‌پور

 /۸۶۰۱۵/ج/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.