پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح کنترل اجاره بها در کنار مصوبه سران قوا در حال پیگیری است

0

کمال علیپور امروز درباره آخرین تصمیمات کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت اجاره بها و  مالیات بر خانه‌های خالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: موضوع مهم در این جلسه کاهش قیمت اجاره بهای مسکن و  تاثیرگذاری در بحث اجاره‌بها با توجه به بحث عرضه و تقاضا است، چرا که در مقابل تقاضای بالا، عرضه پایین است.

وی گفت: دولت باید سالانه ۸۰۰ هزار واحد و دست‌کم ۶۰۰ هزار واحد می‌ساخت تا هم موضوع عرضه و تقاضا برابری می‌کرد و هم اینکه قیمت را می‌توانست کنترل کند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال‌های سال حتی مسکن انبوه‌سازان و سایر مسائل مربوط به ساخت مسکن در بحث کلان تعطیل شده بود، اضافه کرد: نخستین اقدام مجلس در این زمینه قانون جهش اقدام ملی مسکن بوده که به تصویب رسیده و براساس آن  ساخت یک‌میلیون واحد در طول سال به تصویب رسیده تا بتواند عقب‌ماندگی از قبل را جبران کند.

علیپور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ میلیون واحد مسکونی با توجه به تقاضا در کشور کم داریم، اظهار کرد: باید دولت شرایط فراهم کند در کنار اینکه تسهیلات در اختیار انبوه‌سازان قرار دهد خودش هم ساخت‌وساز کند تا بتواند عقب‌ماندگی را جبران کند.

وی با اعلام اینکه طرح مالیات بر خانه‌های خالی و اخذ عوارض در این زمینه هم می‌تواند نقش بسزایی در کاهش اجاره‌‌بها داشته باشد، تصریح کرد: در کنار پیشنهاد کمیسیون عمران و سران قوا مبنی بر افزایش ۲۵درصد اجاره‌بها در کلان‌شهرها و در سایر شهرها تا ۲۰ درصد و برای تکمیل و قانونی کردن این مهم طرح دوفوریتی ساماندهی فروش و اجاره‌بهای مسکن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در قالب این طرح دوفوریتی ساماندهی فروش و اجاره بهای مسکن اطلاعات هم مستاجران و هم مالکان در سامانه ثبت شده و تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرد تا جلوی افزایش بی‌رویه قیمت مسکن گرفته شود.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.