پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح ویژه بنیاد شهید مازندران برای حمایت از تشکل‌های ایثارگری

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سعید کهنسال امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح حمایت از تشکل‌های ایثارگری در دستور کار بنیاد شهید استان قرار دارد و از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های حوزه ایثار و شهادت استفاده می‌کنیم.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای ساماندهی گلزار شهدا، گفت: از سال ۹۶ تاکنون حدود ۶۳ درصد از گلزار  ساماندهی شده  ۷ درصد با پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی همراه بوده و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برای ۲۹ درصد از گلزار باقی مانده نیازمند تامین اعتبار هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران، خاطرنشان کرد: از محل سفر ریاست جمهوری ۶ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص پیدا می‌کند و برای ساماندهی بیش از ۲ هزار گلزار ساماندهی نشده ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به جزئیاتی از برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا، عنوان کرد: امسال تمام پرچم‌های مزار مطهر شهدا تعویض شد، زنگ شهید هر ساله نواخته می‌شود، ارسال پیامک صوتی در سایت شهدا و ایثارگران، اعزام خانواده‌های شاهد و جانبازان به مشهد مقدس، اجرای طرح سپاس (دیدار با خانواده شهدا) و همچنین برگزاری مراسم تجلیل از ۱۴۰ فرزند شهید و جانباز شاغل در بنیاد با حضور نماینده ولی فقیه در برنامه کاری قرار دارد.

کهنسال درباره وضعیت اشتغال خانواده‌های جانبازان و ایثارگر استان، گفت: ۶۷۱ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد بیکار در استان مازندران داریم که ۲۳۲ نفر آنها جذب دستگاه‌های اجرایی استان شدند و جذب مابقی افراد باقی مانده در برنامه کاری قرار دارد.

وی در ارتباط با وضعیت جذب تعدادی از نیروهای منتسب به خانواده شهدا و جانبازان در شهرداری ساری، گفت: برای تبدیل وضعیت این نیروها از طریق معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل دفتر امور شهری استانداری و شهرداری در حال رایزنی هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اعلام  اینکه هم‌افزایی با سایر نهادها در دستور کار قرار دارد، تاکید کرد: هیچ نیکی‌ای بالاتر از نیکی در حوزه شهید و شهادت نیست، در بحث جهاد تبیین همه ما مسوول هستیم، مردم به شهدا علاقه‌مند هستند و کسی نمی‌تواند کارکرد این حوزه را انکار کند.

 /۸۶۰۰۴/


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.