پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در مازندران عملیاتی می‌شود/ سفره مادرانه در ماه رمضان پهن می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد‌مهدی شریف‌تبار صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مسجد از صدر اسلام تاکنون مورد توجه قرار داشته و امروز اگر دنبال حال دل خوب هستیم زمینه تقویت فعالیت مساجد را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مسجدی اثرگذار است، گفت: ستاد عملیات رمضان در اداره کل برای برنامه‌ریزی و هم‌افزار در استان تشکیل شد و با کارگروه‌های متعددی در این ستاد، برنامه‌ها را مدیریت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه جلساتی با گروه‌های تبلیغی و مبلغان برگزار شده تا جامعه مبلغان برنامه‌ریزی مناسب را در این ایام در دستور کار داشته باشند،افزود: پویش «حال خوب من در مسجد» در بسیاری از شهرها با استقبال مسؤولان محلی و مردم مواجه شده است.

شریف‌تبار به انعقاد تفاهمنامه قرآنی بین سازمان تبلیغات و سازمان اوقاف اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های قرآنی این دو سازمان به صورت متمرکز مدیریت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزار جشن روزه اولی در سطح استان خبر داد و گفت: این جشن در ۲۲ شهرستان‌های استان با همکاری آموزش و پرورش در برنامه کاری قرار دارد.

وی از برپایی سفره‌های افطاری مادرانه به منظور تکریم و تبیین فعالیت حضرت خدیجه (س)  خبر داد و افزود: این مراسم در دهمین روز ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و همچنین برپایی سفره ساده ماه مبارک رمضان در سطح مساجد پیگیری می‌شود.

شریف‌تبار با اعلام اینکه طرح تدبر قرآنی در محافل خانگی را در دستور کار داریم، خاطر نشان کرد: سازمان تبلیغات در این زمینه برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای برپایی کرسی‌های تلاوت قرآنی غیر از ماه مبارک رمضان و محرم، گفت: طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی را در دستور کار داشته و این موضوع در استان پیگیری و عملیاتی می‌شود.
 

انتهای پیام/ ۸۶۰۰۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.