پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح هادی روستای کچلده بخش چمستان شهرستان نور افتتاح شد

0

طرح هادی روستای کچلده بخش چمستان نور با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار نور، بخشدار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، مهدی رازجویان در افتتاحیه طرح هادی روستای کچلده از بخش چمستان، اظهار کرد: اجرای طرح هادی در روستاها در گام نخست همت و اقدامات اولیه روستاییان را می‌طلبد و درگام‌های بعدی در راستای آن پیگیری نماینده، فرماندار، بخشدار و دهیار که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌دهند، باعث می‌شود تا طرح هادی در روستا انجام شود که این همدلی و همراهی پله‌های ترقی شهرستان را بالا خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه مازندران با توجه به توریست‌پذیر بودن از لحاظ اعتبارات ملی نیازمند نگاه ویژه است، تصریح کرد: پذیرایی و ارائه خدمات به مهمانان و گردشگران در فصول مختلف سال نیازمند زیرساخت‌های ویژه‌ای که باید از بودجه ملی تامین شود اما متاسفانه اعتبارات بر اساس شاخص‌های جمعیتی توزیع می‌شود و حجم بسیار بالا و اوج مسافران در فصول مختلف در این شاخص گنجانده نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطر نشان کرد: براساس ازریابی‌های مختلفی که در بین فرماندارن صورت گرفت، فرماندار نور توانست رتبه نخست را کسب کند و همچنین کسب رتبه نخست این شهرستان در ساماندهی سواحل و دیگر موارد عمرانی نشان از جدیت و پیگیری مجدانه فرماندار این شهرستان است.

رازجویان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و تولید گفت: این منطقه و مازندران به جهت مواهب خدادادی و فاصله کم دریا و جنگل مورد توجه ویژه گردشگران قرار گرفته است و گردشگری درواقع نگاه اقتصاد خرد به منطقه است بنابراین باید بوم‌گردی را در این منطقه رونق داد چراکه بوم‌گردی می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود.

وی افزود: استفاده بهیمنه حداقل کاری است که می‌توانیم در حفظ منابع داشته باشیم و پاکیزه نگه داشتن محیط زیست علاوه بر قدردانی از مواهب خدادای است بلکه برای جذب و جلب گردشگر کمک بزرگی است.

ساخت مرکزاورژانس دریایی در شهرستان نور

علی اسماعیلی نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تفکرمدیریت جهادی، انجام کار، تلاش بی منت و خدمتگزاری به  مردم است، اظهار کرد: اجرای طرح هادی در همه روستاها کار بی‌نظیری است که اقدامات مختلفی چون تعریض، تعمیر دیوار مالک، جابجایی تیرهای برق و تلفن و آب و آماده سازی جدول و کانیو و پس از آن آسفالت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه محیط زیست یکی از اصول توسعه پایدار است، تصریح کرد: مجوز مرکز اورژانس دریایی مازندران درشهرستان نور گرفته شد و در حال گرفتن اعتبار و دیگر اقدامات برای راه اندازی این پروژه خاص هستیم.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اساسی در توسعه پایدار را فناوری اطلاعات دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان نور به دلیل وجود ییلاقات بسیار در بحث هوشمند سازی تلاش بسیار جدی را می‌خواهد که به زودی فیبرنوری وصل و پهنای باند بلده به صورت نامحدود افزایش داده می‌شود.

موج عملیات عمرانی به سرعت نور در حال اجرا است

علی شادمان فرماندار نور با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۹۰ روستا است، اظهار کرد: اجرای ۴۳ طرح هادی در طول یک و نیم سال کار بسیار بی‌نظیری که تاریخ نور چنین موج عظیم کار عمرانی را به خود ندیده است و تغییرات چشمگیر ومتفاوت روستا به نحوی است که با وارد شدن هر گردشگر و مسافری به این روستاها او را در موقعیت شهری قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: چند باند شدن محورآلشرود تا چمستان در این مدت کوتاه که مردم این منطقه تنها انتظار تعریض محور را داشتند بسیار خوشایند است که به زودی از خط مرز آمل به سمت چمستان نور پردازی آن شروع می‌شود.

فرماندار نور خاطر نشان کرد: به همت و تلاش شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی این شهرستان باند سرقت سیم‌های برق که از رامسر تا گلوگاه مردم را دچار چالش کرده بود به دام افتاد.

شادمان با بیان اینکه اوج تغییرات حق مردم است، افزود: برای نخستین بار تفاهم نامه سینمایی با اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی دولت امضاء شد که به زودی این پردیس سینمایی در سه سالن مجزا با استانداردهای روز دنیا جهت تامین اوقات فراغت شهروندان وگردشگران ساخته خواهد شد.

محور آلشرود تا چمستان دغدغه اهالی

حسین هزار جریبی بخشدار چمستان گفت: محورآلشرود به چمستان که متاسفانه افراد زیادی در این محورجان خود را ازدست دادند، بیشترین دغدغه مردم بود که باند شمالی این محور به اتمام رسید و اکنون محور جنوبی با سرعت در حال انجام است.

وی تصریح کرد: حدود ۴۰ طرح هادی با تدابیر و برخوردهای به موقع دهیاران در پیش برد عملیات عمرانی در حال اجرا است.

بخشدار چمستان با اشاره به روکش آسفالت محور واز و لاویج، خاطرنشان کرد: مردم واهالی روستاهای وازتنگه و واز سفلی و علیا و لاویج ازنعمت گازبهره مند شدند.

هزارجریبی با بیان اینکه در حوزه های کشاورزی، برق، بهداشت و غیره اقدامات بسیاری صورت گرفته است، افزود: هماهنگی و همدلی نماینده مجلس، فرماندار، اهالی ، دهیاران و شورای روستاهای بخش چمستان باعث شد تا گام‌های مثبتی در این بخش برداشته شود.

بهره‌برداری ۱۰ طرح هادی تا پایان سال

رضا کاظمی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نور با اشاره به رشد چشمگیر اجرای طرح هادی در روستاهای شهرستان نور اظهار کرد: ۴۳ روستا از سال ۹۶ تاکنون با توجه به جمعیت و وسعت شهرستان آسفالت آن به صورت مشارکتی شروع شده که همت اعضای شورا و اهالی روستا در همکاری این طرح طی سال های اخیر بی‌نظیر بوده است.

وی تصریح کرد: ۲۳ هزار کیلومتر، حدود ۱۶۷ هزار متر مربع آسفالت با حدود ۲۷ هزار تن آسفالت واعتباری بیش از ۱۰ میلیارد تومان طی این دوسال جهت اجرای طرح هادی روستا صورت گرفت که معادل این اعتبارهم از سوی دهیاران و مسئولین محلی هزینه شد که البته با توجه به مشارکتی که اهالی در آزادسازی و هزینه های هنگفت این رقم به بیش از ۴۰ میلیارد تومان در ۴۳ روستا می‌رسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نور خاطر نشان کرد: اجرای طرح هادی مشارکتی خیابان اصلی روستای کچلده با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به طول ۱۱۰۰ متر با عرض اجرای طرح ۹.۵  متر در دو فاز اجرا شده است.

کاظمی افزود: فاز اول اجرای ابنیه فنی و زیرسازی توسط دهیاری با هزینه ای بیش از ۵۵۰ میلیون تومان که شامل اجرای جدول کانیو و تک جدول به طول ۲۲۰۰ متر و اجرای عملیات زیرسازی به مساحت ۱۰۵۰۰ متر مربع صورت گرفته است.

وی یادآور شد: فاز دوم این طرح توسط بنیاد مسکن در قالب قیرمشارکتی با هزینه ای بیش از۶۵۰ میلیون تومان و ۱۶۰۰ تن آسفالت انجام شد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.