پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح هادی در ۱۵۰۰ روستای مازندران اجرا شد

0

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خانی نوذری صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران استان با بیان اینکه طرح هادی دو هزار و ۷۰۰ روستای استان بالای ۲۰ خانوار است اظهار داشت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان برنامه پنجم دارای طرح هادی شدند و در هزار و ۵۰۰ روستا با همکاری بنیاد مسکن، دهیاران و مشارکت مردمی اجرا شده است.

وی با اشاره به مزایای طرح هادی گفت: ساماندهی و اصلاح بافت موجود روستاها، استفاده بهینه از اراضی و تأمین نیازمندی‌های عمومی روستاها از جمله مزایا به شمار می‌رود.

وی به مراحل مختلف طرح‌های هادی اشاره کرد و افزود: پراکندگی بافت وواقع شدن در حریم منابع طبیعی، رودخانه، دریا و دشت تهیه طرح‌های هادی را الزامی می‌سازد.

خانی نوذری با بیان اینکه ساخت و سازهای غیرمجاز در داخل بافت روستاها در طرح هادی لحاظ نمی‌شود گفت: بر اساس استانداردها و شاخص‌ها، نسبت به تهیه طرح هادی اقدام می‌شود و عرف و میانگین جمعیتی در طرح‌های هادی مدنظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران گفت: در طرح هادی اراضی روستایی ساماندهی و نسبت به تعیین کاربری‌ها اقدام می‌شود و در بازنگری طرح هادی، آسیب‌ها، مزایا و معایب آن بررسی می‌شود و در سال گذشته طرح هادی ۱۰۰ روستای استان مورد بازرسی قرار گرفت.

خانی نوذری با عنوان اینکه حفظ بافت تاریخی و میراثی در روستاهای مقصد گردشگری در اولویت قرار دارد درباره اجرای طرح هادی گفت: تاکنون طرح هادی در حدود ۱۲۰۰ روستای استان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران یادآور شد: سال گذشته طرح هادی در ۶۵۰ روستا با اعتبار ۹۷ میلیارد تومان در استان اجرا شده است و ۵۰ درصد از این اعتبار تخصیص یافته است.

خانی نوذری با بیان اینکه ۱۲۶ روستا در فاز اول به عنوان مقصد گردشگری و بومگردی انتخاب شده بود گفت: پس از نشست با فرمانداران و کارشناسان، تعداد روستاهای مقصد گردشگری به ۲۴۴ روستا رسیده است.

وی افزود: بوگردی می‌تواند به توسعه اشتغال در روستاها کمک کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.