پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح سپاس در مازندران اجرایی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، هدایت مظلومی امروز در دومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مازندران اظهار داشت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تبیین اهداف و سیره شهدا به نسل سوم و چهارم انقلاب یک ضرورت است.

وی افزود: با تحقق طرح سپاس پیش بینی می‌شود که با همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و ادارات، بخش زیادی از جامعه ایثارگری استان در طول سال دیدار شوند. این دیدارها با هدف سپاسگزاری و پیگیری مشکلات ایثارگران صورت می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران گفت: بر اساس قانون،20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها به سمت و سوی فعالیت‌های ترویج ایثار و شهادت سوق داده شود.

مظلومی با اشاره به اهداف و راهبردهای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: نهادینه‌سازی، جریان‌سازی فرهنگی، تولید گفتمان، مقابله با آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی، استفاده دستگاه‌ها از امکانات و منابع از اهداف کلان شورای استانی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران با اشاره به ساماندهی طرح سپاس و دیدار از ایثارگران گفت: به منظور ساماندهی، برنامه‌ریزی و ثبت دیدارها، طرح تکریم و دیدار از خانواده‌های معظم شهدا،جانبازان و آزادگان به استانداری ارائه شد.

شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شش کارگروه تخصصی رسانه، آموزش، مالی پشتیبانی، تألیف و تدوین، فرهنگی و هنری، یادواره‌ها و کنگره‌ها در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می‌کند.

 /ش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.