پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح سفر ارزان قیمت اعزام زائران به کربلای معلا در مازندران اجرا می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ پاسدار عسگر مجیدی امروز در نشست خبری مشترک با مدیر حج و زیارت مازندران اظهار داشت: یکی از برنامه‌های فرهنگی سپاه، اردوهای راهیان نور بوده که سپاه کربلا مازندران برای اعزام زائران به کربلای معلی با قیمت ارزان تفاهم نامه ای با حج و زیارت استان منعقد کرد.

وی افزود: تاکنون سه کاروان از مازندران به عراق اعزام شدند و چهار کاروان نیز به‌زودی اعزام خواهند شد که حدود 9 روز در شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و سامرا حضور دارند.

مجیدی تصریح کرد: هزینه هر زائر حدود 900 هزار تومان است و هدف از اعزام زائران فراهم کردن بستری بوده که افراد کم بضاعت بتوانند با هزینه‌های کم به عتبات عالیات مشرف شوند.

فراهم کردن بستر تقویت گردشگری مذهبی

مدیر حج و زیارت مازندران نیز گفت: مازندران دیاری علویان و دارای اماکن مذهبی و امامزاده‌های زیادی است که با توجه به مسافرخیز بودن استان باید مسافران و گردشگران را به سمت این اماکن‌ها هدایت کنیم.

سید حبیب‌الله ساداتی افزود: برای ایجاد روندکاری مناسب و جلوگیری از فعالیت افرادی در کار زیارت دخالت کرده، تفاهم نامه ای با سپاه منعقد شد تا در گروه‌های مقاومت در دورترین نقاط استان به حج و زیارت کمک کنند.

وی بیان کرد: باید زائران را از کانال و مسیر درست و صحیح به زیارت ببریم که در ترویج فرهنگ اسلامی، روحانی و مدیر کاروان نقش مهمی دارند.

ساداتی گفت: پکیج‌های حج و زیارت زیر یک میلیون تومان بوده و نرخ ارز در حج و زیارت به نرخ دولتی است.

مدیر حج و زیارت مازندران تصریح کرد: تلاش کردیم با استفاده از ظرفیت سپاه به قانون جامه عمل بپوشانیم و فرمایشات مقام معظم رهبری را عمل کنیم.

وی ادامه داد: امنیت از نکات مهمی بوده که با کمک سپاه انجام می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت این تفاهم نامه امنیت است. بحث بلیت با حمل و نقل است و در زمینه اعزام مسافران و زائران به عراق، سوریه و عربستان طبق مصوبه شورای امنیت ملی با حج و زیارت است.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.