پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح حد نگار ملی و به طور دقیق در مازندران اجرا شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس کل دادگستری مازندران، طرح حدنگار را طرحی ملی برای همه دستگاه‌ها عنوان و تاکید کرد: این طرح باید به شکل دقیق و کامل با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها در استان، عملیاتی و اجرایی اجرا شود و در این مسیر دادگستری استان برای رفع موانع در کنار دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

عباس پوریانی امروز در جلسه بررسی مشکلات و چالش‌های اجرای طرح حدنگار اراضی زراعی مازندران با تسلیت ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی، قیام ۱۵ خرداد و همچنین شهادت آیت الله رئیسی، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم قوه قضاییه در راستای سند تحول قضایی، حدنگاری برای زمین های کشاورزی در استان‌ها است که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: صدور سند مالکیت برای زمین های کشاورزی، محاسن و فوائد زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به افزایش ارزش زمین‌های کشاورزی اشاره کرد؛ ضمن اینکه زمین‌های کشاورزی با صدور سند مالکیت از تعرض نیز مصون خواهند ماند که باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم و عملیاتی کردن آن در استان مازندران استفاده شود و همه دستگاه‌ها باید در این راستا اهتمام داشته باشند.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: دادستان‌ها، روسای حوزه‌های قضایی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه همه به نوعی تکلیف دارند تا وارد میدان شده و در کنار دستگاه‌های اجرایی مرتبط مانند جهادکشاورزی، اوقاف و سایر ادارات در راستای اجرای سند تحول قضایی، برای تحقق طرح حدنگار تلاش کنند.

پوریانی ادامه داد: با برنامه ریزی دقیق، زمین‌های کشاورزی استان مازندران که نسبت به سایر مناطق کشور از تعدد بیشتری برخوردار است با اجرای طرح حدنگار از سند مالکیت برخوردار شوند که قطعاً تحقق این مهم، ثمرات بسیاری برای استان مازندران خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران، طرح حدنگار را طرحی ملی برای همه دستگاه‌ها عنوان و تاکید کرد: این طرح باید به شکل دقیق و کامل با بهره‌مندی از همه ظرفیت‌ها در استان، عملیاتی و اجرایی اجرا شود و در این مسیر دادگستری استان برای رفع موانع در کنار دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

پوریانی دستور داد جهت اجرای کامل طرح حدنگار در استان مازندران، با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط و محوریت اداره ثبت اسناد و املاک استان، کارگروهی تخصصی تشکیل و در خصوص رفع موانع موجود اهتمام شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.