پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح جامع پدافند غیرعامل مازندران رونمایی شد

0

تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل از سال ۹۲ در استان مازندران کلید خورد و بعد از گذشت ۶ سال امروز سه شنبه همزمان با دومین همایش ملی حفاظت از زیر ساخت های حیاتی رونمایی و وارد فاز عملیاتی شد.

در این طرح  ۵۷۳ دارایی زیرساختی استان مازندران دسته بندی شده و بیش از یکهزار و ۱۰۰ دارایی استان مورد تحلیل و واکاوی قرار گرفته است.

مازندران بعد از استان کرمان دومین استانی است که از طرح جامع پدافند غیرعامل بهره مند شده است.

علاوه بر این در مراسم امروز از کتاب هایی که در حوزه زیر ساخت‌ها تالیف و منتشر شد رونمایی شد. 

این کتاب ها شامل مقدمه ای بر مبانی حفاظت و تاب آوری زیرساخت های حیاتی، برنامه ریزی وطراحی سایت های نظامی بر اساس استاندارد های نظامی، امنیت و تاب آوری شبکه های  زیرساختی و حیاتی،رویکردی منطقی بر تصویربرداری حیاتی، تاسیسات خطرزا،  طراحی و فناوری های زیرزمینی، سیستم های آسیب پذیر، مبانی زیرساخت های حیاتی در صنعت آب و فاضلاب، روش های مدیریت ریسک امنیتی است.

همچنین برای این دوره از همایش ۱۳۰ مقاله واصل شده است و بیش از ۱۰ جلسه کمیته علمی برگزار شد و از بین مقالات ارسالی ۳۸ مقاله پذیرفته شد که در این دو روز به عنوان نشست های تخصصی در کارگروه های تخصصی ارائه می شود.

همایش ملی حفاظت از زیر ساخت های حیاتی با هدف بررسی آخرین وضعیت پدافند غیر عامل امروز سه شنبه با حضور مسئولان کشوری و با همکاری دانشگاه مالک اشتر و دانشگاه مازندران در دانشگاه مازندران بابلسر شروع به کار کرد و فردا عصر پس از برگزاری نشست های تخصصی به کار خود پایان می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.