پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح آمایش سرمایه‌گذاری در مازندران در حال آماده شدن است

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان عباس‌آباد، روح‌الله سلگی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در نشست واکاوی حقوق بشر آمریکایی در مسجد جامع عباس‌آباد، اظهار کرد: ️بخشی از مشکل آمریکا با ملت ایران مساله ژئوپولتیک ایران است که در قلب هارتلند جهان یعنی خاورمیانه است که شاهراه و تلاقی گاه سه قاره و محور آبراه‌های بزرگ جهان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران  بیان کرد: ️مساله دوم آمریکا با فرهنگ شیعی انتظار و جمهوریت است که آمریکا با اسلام سیاسی مشکل دارد و آن را گفتمان رقیب و ضلع اصلی دو قطبی نرم‌افزاری و فرهنگی اسلام سیاسی ـ لیبراسیم می‌داند.

️سلگی اضافه کرد: مشکل بعدی آمریکا با ملت ایران نفی نظام سلطه و به هم زدن نظم نوین جهانی با محوریت آمریکا است.

وی یادآور شد: ️دولتمردان گذشته هشت سال ملت ایران را گروگانِ ارتباط با غرب گرفتند و صرفا آمریکا را کدخدای بلامنازع عالم می‌دانستند بخشی از صنعت هسته‌ای را نابود و شرکای سنتی ما مثل چین و شرق را دچار تردید کردند؛ در حالی‌که بر همگان روشن است که چین در آستانه ایجاد هژمونی جدید در دنیا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اعلام اینکه پیوستن به اتحادیه‌هایی مثل بریکس که ۴۵ درصد جمعیت جهان را دارد راه‌برون رفت از انزوای طراحی شده توسط آمریکا است، اظهار کرد: ️حقوق بشر برای آمریکا یک ابزار است که مخالفان خود را از آن طریق منکوب کند هم‌پیمانی آمریکا با قبیله آل‌سعود قاتل کودکان یمنی دلیل این ادعا است.

سلگی اظهار کرد: ️آمریکا و غرب ملجاء منافقانی است که ۱۷ هزار نفر از بزرگان ما را ترور کردند منافقان هم خود را مدافع حقوق بشر، البته حقوق بشرِ تحت لیسانس آمریکا می‌دانند.

وی بیان کرد: ️امروز صادرات نفت به دلیل دیپلماسی پویا و چند ضلعی دولت ایران قوی به دوران قبل از تحریم نزدیک شده و غرب به خوبی می‌داند حصارهای تحریم خواه ناخواه در حال فروپاشی است.

*محرومیت‌زدایی؛ سرلوحه برنامه‌ها 

روح الله سلگی معاون استاندار مازندران در سفر به غرب مازندران در جمع سمن‌ها با بیان اینکه وظیفه دولت، بسترسازی ساختاری است اما بسترسازی عمومی توسط سازمان‌های مردم نهاد انجام می‌شود،اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر مشارکت مردم و شعارهای انقلابی نیز برخاسته از بطن جامعه بود و آحاد مردم با حضور پرشور خود در شکل‌گیری‌،تثبیت و تداوم نظام نقش دارند.

وی ادامه داد: سمن‌ها بازوان توانمند دولت در فرهنگ‌سازی، پیشگیری و کاهش آسیب‌ها و تقویت سرمایه اجتماعی به حساب می‌آیند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندارمازندران، با اشاره به غوغاسالاری رسانه‌های غربی در ایجاد یأس و ناامیدی در بین قشر جوان و دلسرد کردن مردم،گفت: همه باید دست به دست هم دهیم تازمینه‌های ایجاد نشاط متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را در جامعه فراهم کنیم.

وی افزود: نقش سمن‌ها در ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی بسیار موثر است؛ چرا که آنها به عنوان واسطه میان دولت و مردم با فعالیت‌های تخصصی،می‌توانند قدم‌های مهمی در این خصوص بر دارند.

سلگی با اشاره به آمار فزاینده و روزافزون آسیب‌های اجتماعی، اظهارکرد: سبک زندگی خانواده‌ها تغییرات پارادایمی داشته و همچنین سرمنشاء بیشتر آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری است.

معاون استاندار مازندران افزود: طرح آمایش سرمایه‌گذاری در استان در حال آماده شدن است، در این طرح فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد تا شاهد جهش اقتصادی استان باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با تاکید بر شناسایی علل اصلی آسیب ها و برنامه‌ریزی برای کاهش آن، افزود: سازمان های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف از توانمندی بالایی برخوردار هستند و می توان با استفاده از ظرفیت آنها برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی یاری گرفت.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی در سرلوحه مدیریت استان قرار دارد، اظهار کرد: مدیریت ارشد استان شخصا پیگیر محرومیت‌زدایی در نقاط مختلف استان است و از این باب سفرهای شهرستانی را در برنامه کاری خود گنجانده است.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.