پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

طرح‌های اولویت‌دار تا پایان دولت تدبیر بهره‌برداری می‌شود

0

بابک دین پرست روز چهارشنبه در بازدید از ۲ طرح اولویت دار مازندران افزود : دولت برای هر استان سه طرح اولویت دار مهم به عنوان سهمیه در نظر گرفته که در مجموع برای استان های کشور شامل ۹۳ طرح می شود که باید تا ۲ سال آینده باقی مانده از عمر دولت دوازدهم به بهره برداری برسند. 

وی هدف از سفرش به مازندران را بازدید از طرح های اولویت دار سهمیه این استان اعلام کرد و توضیح داد : امروز از دو واحد اولویت دار مازندران بازدید صورت گرفت تا مشکلاتی که بر سر راه تکمیل این واحدها وجود دارد بررسی و رفع شود.

معاون وزیر کشور صبح امروز از پایانه صادراتی روماک گستر و مرکز پرورش ماهیان خاویاری قره برون شهرستان جویبار بازدید کرد.

دین پرست با اعلام اینکه پایانه صادراتی روماک گستر تا ۶ ماه آینده با هزینه ای بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد ، گفت که در این پایانه ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند .

وی با بیان اینکه پروژه پایانه روماک گستر استانداردهای بین المللی را رعایت کرده است ، افزود :  ما پروژه ای با این عظمت که حتی استانداردهای بین المللی را رعایت کرده باشد در کشور نداریم که این طرح باید حمایت شود .

معاون وزیر کشور تاکید کرد : برای پروژه پایانه صادراتی روماک گستر حضور دستگاه مرتبط ، تامین اعتبار و رفع موانع مشکلاتشان باید در دستور کار قرار بگیرد تا مرتفع شود .

وی با اشاره به اینکه در طی ۲ سال آینده باید تمام طرح های اولویت دار دیگر استان ها و استان مازندران به بهره برداری برسد ، افزود : ۲ نکته مهمی که وزیر کشور به استانداران تاکید کرده این است که تا ۲ سال باقی مانده عمر دولت باید برنامه های مهم اقتصادی و سه طرح الویت دار مشخص شده به سرانجام برسد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور بیان کرد : این طرح ها با محوریت استانداری انجام و باید مورد بهره برداری قرار بگیرد و همچنین بانک های عاملی که مشارکت کمتری با این طرح ها دارند می خواهیم در تخصیص اعتبارات تلاش کنند تا مشکلات آنان هر چه زودتر مرتفع شود .

قرار است مشکلات طرح های اولویت دار مازندران به همراه دیگر طرح های تولیدی در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان با حضور وزیر کشور در ساری بررسی شود. این نشست عصر امروز برگزار می شود.

مشکلاتی که مطرح شد

همزمان با بازدید معاون وزیر کشور رییس هیات مدیریه پایانه صادراتی رماک گستر و شرکت ماهیان خاویاری  قره برون در باره مشکلاتی که برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها با آن مواجهند توضیح دادند.

رئیس هیات مدیره شرکت روماک گستر در این بازدید با اعلام اینکه فاز اول پایانه صادراتی کمتر از ۶ ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد ، گفت :  در فاز اول ۱۴۰ هزار تن ذخیره سازی انواع مختلف محصولات کشاورزی را خواهیم داشت ، در این پایانه ۵۷ سردخانه وجود دارد .

خلیل قلی زاده میزان هزینه فاز اول پایانه صادرانی را ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود که در این فاز ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول کار می شوند .

وی مساحت پایانه صادراتی رماک گستر را ۳۱ هزار متر مربع اعلام کرد و گفت : در فاز دوم و سوم ۳۳۰ هزار تن ذخیره سازی انواع محصولات کشاورزی خواهیم داشت که تا ۵۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید .

رئیس هیات مدیره شرکت روماک گستر با اشاره به اینکه در فاز بعدی بنا است تا انواع کنسانتره میوه هم تولید و ذخیره سازی شود ، گفت : در این فاز ۲۵ هزار تن میوه های درجه پایین به کنسانتره تبدیل خواهد شد.

قلی زاده یکی از مشکلات این پایانه را تخصیص تسهیلات بانکی اعلام کرد و گفت : این پایانه همچنین نیازمند پنج میلیون سبد میوه ، یک میلیون کارتن و ۲۵ هزار جعبه است تا کشاورز بتواند میوه های خود را با قرار دادن به این سبدها به ما تحویل دهد .

وی میزان هزینه برای سبد میوه ، باکس و کارتن را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد .

بهره بردرای از قره برون تا دو ماه دیگر 

یکی از مدیران مرکز پرورش ماهیان خاویاری قره برون هم در این بازدید از بهره برداری پایانه صادراتی این مرکز تا ۲ ماه آینده خبر داد .

مهدی اسلامی با بیان اینکه در این شرکت هم اکنون ۳۰۷ نفر به کار مشغول هستند ، گفت : با راه اندازی پایانه صادراتی ۲۰۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند.

وی ظرفیت ایستگاه دپوی ماهی این مرکز برای محصولات بیرونی را تا ۲ هزار تن اعلام کرد و افزود : الویت اول پایانه عرضه محصولاتی اعم از سوسیس و کالباس به بازار داخلی و سپس به بازار جهانی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.