پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضعف های شوراها توسط مجلس اصلاح شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جعفر رضایی عصر دوشنبه در سالروز تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا در دیدار با شورائیان گفت: شوراها برآمده از اراده ملت است و نوع حکومتی که در جمهوری اسلامی به دنیا عرضه کردیم دموکراسی و جهان بینی اسلامی است.

وی افزود: تحقق این امر که در دوران ائمه اطهار وجود نداشت از حساسیت بالایی برخوردار است و آنچه به ایده انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی و دیگر کشورها به عنوان نظام کارآمد بکارگیری و استفاده از همه ظرفیت‌ها است که در قانون اساسی به آن پرداخته شود.

امام جمعه رامسر با بیان اینکه شوراها کارآمدی نظام را در مردم سالاری به منصه ظهور برساند تصریح کرد: از سال‌های اول انقلاب که دوران تثبیت حکومت اسلامی بود و از سال ۷۸ انتخابات شوراها برگزار شد و این امید می‌رفت که کارآمدی نظام شورا که برگرفته از اراده مردم است را ثابت کنند.

حجت الاسلام رضایی افزود: مقدس‌ترین نهاد برآمده از اراده مردم و برای مردم شورا است و مصوباتی که برای دولت لازم است بیشتر به حکومت مردم بر مردم نزدیک تر است.

وی با اشاره به اینکه ضعف‌هایی در کانون شوراها وجود دارد باید توسط نمایندگان مجلس اصلاح شود تصریح کرد: فرصت‌ها در فعالیت شوراها زود می‌گذرد و در آستانه انتخابات اگر فعالیت‌های کاندیداها با عملکرد مثبت ارائه شود مردم میگویند دنبال رأی هستند.

وی افزود: شورا را چهار ساله نبینید و باید با زمان بندی مناسب کار کنید و در شوراها و شهرداری اگر مردم از عملکرد ناراضی باشند شورا و شهردار بر گردن هم می‌اندازند که سبب ضرر مردم می‌شود.

امام جمعه رامسر خاطر نشان کرد: همبستگی همگرایی و اتفاق نظر بعنوان یک بازتاب بیرونی در شوراها عنوان شود و چند صدایی شورا در فضای عمومی درز پیدا نکند.

وی تصریح کرد: همه زحمات و خدمات شبانه روزی محصولش رضایت مندی مردم است و خواسته اول مردم از شوراها است که سطح رضایت مندی مردم را بالا ببرند و خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.