پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضعف اجرایی در ساعات آغازین انتخابات/ از دیر رسیدن تعرفه‌ها تا انتظار دو ساعته مردم

0

خبرگزاری فارس – سردبیری استانها: در حالی که قرار بود اخذ رای از ساعت 7 صبح آغاز شود اما به دلایل مختلف در برخی شعب اخذ رای استانها با تاخیر برگزار شده است.

در شمالغرب تهران منطقه سعادت  آباد خبر می‌رسد که کندی روند اخذ رای منجر به معطی حدود دو ساعته شهروندان شده است و مسولان شعب مشکل را قطعی سیستم ذکر می‌کنند. 

از مسجد اکباتان گزارش شده است تعرفه‌های رأی  با 90 دقیقه تاخیر به حوزه انتخابیه رسیده است در حالی که از ساعت 7 صبح مردم در صف انتظار هستند و تعدادی به خانه‌هایشان بازگشتند.
 

 

با وجود گذشت بیش از دو ساعت از آغاز رای گیری ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در تبریز  مشکل فنی سیستم همچنان در برخی شعب های رای تبریز ادامه دارد.

 مشکل فنی انتخابات شورا در پایین شهر تبریز هنوز پابرجاست

در شعب راه آهن تبریز و  چند شعبه منطقه منظریه و برخی نقاط تبریز به دلیل مشکل فنی  سیستم انتخابات شورا  مسئولان شعب تنها برگ رای ریاست جمهوری را تحویل مردم می دهند البته مسئولان شعب زمان تحویل کارت ملی به مردم تذکر می دهند فعلا  رای گیری ریاست جمهوری انجام می شود.

نکته جالب توجه اینکه در شعب بالای شهر مشکل فنی انتخابات شورا بعد از دو ساعت حل شده است اما در مناطق پایین شهر هنوز این مشکل پابرجاست.

فرماندار شهرستان تبریز نیز در این رابطه با عذرخواهی از مردم گفت: به دلیل تاخیر در ارسال کارت های احراز هویت روند برگزاری انتخابات با تاخیر انجام می گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد این مشکل تا یک ساعت آینده به کلی حل شود

مسوولینی که پاسخگو نیستند

در  برخی حوزه‌های خراسان رضوی که تا ساعت 8 و 30 دقیقه اختلال در سیستم اعلام شده و رای گیری آغاز نشده است؛ مسئولین برای رسیدگی به موضوع در حال پیگیری هستند و در حال حاضر پاسخگو نیستند. این موضوع سبب اعتراض برخی از مردم حاضر در صف رای شده است.
 

 

براساس اطلاع اخذ شده در فرمانداری حتی در شعبه حرم مطهر رضوی که یک شعبه مهم در مشهد است هنوز مردم در صف رای هستند و کار رای گیری با تاخیر یک ساعته آغاز شده است.

 مردم از هفت صبح پای صندوق های رای حاضر شده اند

در همدان نیز به دلیل برخی مشکلات فنی در راه اندازی شعب الکترونیک شورای شهر، روند رای گیری با تاخیر مواجه هست؛ برخی شعب هم رای گیری ریاست جمهوری را معطل راه اندازی شعب انتخابات شورای شهر کرده اند. این در حالی است که مردم از هفت صبح پای صندوق های رای حاضر شده اند.

همچنین در شهر قم به دلیل الکترونیک برگزار شدن انتخابات شورای اسلامی شهر، روند برگزاری انتخابات با تاخیری یک ساعته آغاز شد؛ مشکلات پیش آمده در برگزاری الکترونیک انتخابات شورای شهر در شعب مختلف در حال رفع شدن بوده و مردم این شهر نیز حضوری پرشور در پای صندوق های رای دارند.

در استان ایلام رای گیری با تاخیر یک ساعته شروع شد و مردم نیز در مقابل شعب رای گیری به صف ایستاده و منتظر آغاز روال رای گیری بودند که بعضا با اعتراض حضار نیز مواجه بوده است.
 

 

فرآیند رأی گیری در بسیاری از شعب شهر اصفهان(میدان امام، پل خواجو) با تأخیر آغاز شد، اما به دلیل عدم آشنایی با رأی‌گیری الکترونیکی فرآیند رأی‌گیری به شدت کند پیش می‌رود، در برخی از شعب نیز مردم همچنان در صف انتظار هستند و اخذ رأی آغاز نشده است. در برخی از شعب نیز به مردم اعلام شده افرادی که فقط تمایل به رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری دارند وارد شعب شوند و به دلیل آماده نبودن دستگاه ها همچنان برای شورای شهر اخذ رای انجام نمی شود.

برخی اعضای اجرایی شعب اخذ رأی نسبت به سیستم جدید رای گیری ناآگاهی دارند

در اهواز هم رای گیری الکترونیکی آغاز نشده  و در برخی گزارش ها از ناآگاهی برخی اعضای اجرائی شعب اخذ رأی نسبت به روال کار و سیستم جدید رای گیری حکایت دارد و همین امر نیز موجب کندی کار و گلایه های مردمی که از ساعات ابتدایی امروز در محل حاضر شدند، شده است.

 

کیوان مرادیان عضو هیات نظارت انتخابات مازندران درباره تاخیر کارت‌ها برای راه‌اندازی دستگاه‌های الکترونیک انتخابات شوراهای شهر گفت: در شهرستان محمودآباد مشکل اینترنتی گزارش شده که پیگیر رفع مشکل هستیم.

در برخی شعبات رای در شهر زنجان نیز اخذ رای از مردم با مشکل مواجه شد، برای مثال مشکل در شعبات رای شهرک‌های گلشهر کاظمیه، اسلام آباد و کوی فرهنگ زنجان باعث شد تا مردم با مشکل روبرو شوند و اخذ رای از آنها با کندی انجام شود. و حتی در برخی شعبات مسوولان شعبات از مردم خواسته‌اند تا به شعبات دیگر مراجعه کنند.
 

 

برخی صندو‌ق‌های رای آذربایجان‌غربی با مشکل سیستم الکترونیکی مواجه شد

قنبر کریم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: براساس اعلام عوامل نظارتی در شعبات اخذ رای، برخی صندوق‌های رای در آذربایجان‌غربی با مشکل سیستم الکترونیکی مواجه شده است که مقرر شده پس از مهلت 20 دقیقه‌ای، اگر مشکل رفع نشود، کاربران رای‌گیری را به صورت آفلاین و دستی انجام دهند.

رییس شورای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در آذربایجان‌غربی  مشکل سیستم‌های الکترونیکی باعث تعطیلی رای‌گیری نخواهد شد و روند رای‌گیری ادامه دارد و شعبات اخذ رای تا پایان زمان رای‌گیری موظف به اخذ آرای مردم هستند.

 /ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.