پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضریب صادراتی محصولات کشاورزی مازندران پایین است

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جویبار، احمد حسین زادگان امروز در حاشیه بازدید از پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک و پرورش ماهیان خاویاری، اظهار داشت: اولویت نخست امروز مدیریت ارشد استان بحث کشاورزی بوده است و خواستار بازدید از مجموعه اقتصادی استان شدم.

وی افزود: سالانه هفت میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در مازندران تولید می‌شود و به این معناست در تولید محصول مشکلی نداریم اما در حوزه صادرات دچار مشکل هستیم.

استاندار مازندران ادامه داد: با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد باید در تامین منابع و اعتبارات بودجه ای تمام توجه را به سمت صادرات ببریم چراکه مازندران یک استان مرزی است.

حسین زادگان اضافه کرد: رئیس جمهور در هیئت دولت تاکید به مرزی بودن مازندران داشته و بر این اساس باید تلاش کنیم محصولات کشاورزی مازندران را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه در زیرساخت صادرات محصولات کشاورزی دچار مشکل هستیم، گفت: پایانه‌های صادراتی روماک و غرب استان می‌تواند مشکلات صادرات محصولات کشاورزی مازندران را رفع کنید در این راستا برای رفع زیرساخت پایانه صادراتی غرب استان دستور جلسات داده شد.

حسین زادگان ،خواستار حمایت های لازم برای پروژه روماک شد و افزود: با راه اندازه این پایانه صادراتی مشکل انباشت محصول نخواهیم داشت چراکه در یک مقطع زمان حجم زیادی از محصولات کشاورزی وارد بازار شده و باعث می‌شود شاهد قیمت مناسب نباشیم و کشاورز به اندازه کافی سود نبرد اما اگر پایانه صادراتی مناسبی داشته باشیم می‌توان در طول سال محصولات کشاورزی نگهداری شود.

 /ن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.