پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌های مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، امسال شاهد تداوم هوای گرم در آسمان مازندران بودیم و این موضوع موجب شده تا نگرانی‌ها در ارتباط با وقوع آتش‌سوزی و حریق در جنگل‌های استان افزایش یابد.

همه ساله در ایام گرم سال شاهد توصیه‌ها و هشدارهای مسؤولان هستیم تا در این زمان از سال از روشن کردن آتش در جنگل‌ها خودداری کنند اما با این وجود هستند افرادی که نسبت به این کار اقدام کرده و طروات و سرسبزی را از جنگل‌های استان دور می‌کنند.

بیشتر آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های مازندران به‌دلیل روشن کردن آتش در جنگل و همچنین آتش زدن کاه و کلش در شالیزارها است که در این فصل از سال شاهد آن هستیم، با وجود اینکه آتش زدن کاه و کلش در مزارع موجل از بین رفتن مواد مغذی در خاک شده اما باز هم شاهد این موارد هستیم.

نکته مهم این است که همه افراد به این مهم اعتقاد دارند که جنگل‌ها مایه سربزی و آرامش هستند و حضور و حتی مشاهده آن هرچند برای دقایقی آرامش خاصی به روح افراد می‌بخشد اما با ایم وجود هستند افرادی که با روشن کردن آتش قبل طلای سبز به تپش انداخته و آن را از شادابی و سرسبزی دور می‌کنند.

معاون عملیات اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری مازندران ـ منطقه ساری در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: امروز حریق در جنگل‌های مازندران گزارش نشده است.

عبدالرحیم اسماعیلی ادامه داد: پیش از ظهر روز سه‌شنبه 31 مرداد ماه امسال شاهد آتش‌سوزی در سطح حدود 40 هکتار از جنگل‌های آمل بودیم که مهار آن حدود هفت ساعت طول کشید.

وی اضافه کرد: روز دوشنبه 30 مرداد ماه امسال حدود یک هکتار از جنگل‌های سواسره چهاردانگه ساری در آتش سوخت.

معاون عملیات اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری مازندران ـ منطقه ساری تصریح کرد: با توجه به گرمای هوا و همچنین اینکه نیروها و امکانات ما جواب‌گوی وسعت جنگل‌ها نیست لازم است همه مردم احساس مسؤولیت کرده و از روشن کردن آتش در جنگل‌‌ها خودداری کنند.

اسماعیلی در پایان گفت: دلیل عمده حریق در جنگل‌های مازندران عامل انسانی بوده که لازم است افراد بیشتر به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.