پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت ورود دستگاه نظارتی و قضایی به پرونده نیروگاه زباله‌سوز ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، فرماندار ساری با گلایه‌مندی از به بهره‌برداری نرسیدن نیروگاه زباله سوز مرکز مازندران گفت: دستگاه‌های نظارتی و قضایی به موضوع و قرارداد زباله‌سوز ساری ورود و بانیان وضع موجود را به مردم معرفی کنند.

محمدعلی نوبخت امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه احداث نیروگاه زباله سوز ساری که در فرمانداری برگزار شد، با اعلام اینکه در مسیر اجرای قانون و در جهت حفظ منافع مردم و بیت‌المال با احدی تعارف نداریم، اظهار کرد: علی‌رغم تخصیص اعتبارات مناسب (بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان) ملی و استانی در جهت تکمیل نهایی این پروژه اما همچنان شاهد طولانی شدن عمر این پروژه و عدم حصول نتیجه مطلوب هستیم. ‎

فرماندار ساری با اشاره به اینکه تولید زباله شهرستان ساری حدود ۳۰۰ تن در روز است، افزود: اجرا و راه اندازی نیروگاه زباله سوز باید با دغدغه و شتاب بخشی بیشتری انجام گیرد.

این مسئول بیان کرد: حسب دستور استاندار مازندران نسبت به تعیین تکلیف نهایی این پروژه، با ارائه زمانبندی دقیق از جانب سرمایه گذار و پیمانکاران به منظور بررسی اقدامات و فعالیت‌های آنان گام برمی‌داریم.

نوبخت تکمیل نیروگاه ۴۵۰ تنی زباله سوز ساری را به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح عمرانی زیست محیطی در مرکز مازندران ذکرکرد و گفت: بی شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود و ظرفیت نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل نهایی این نیروگاه به شکل مطلوب استفاده خواهیم کرد و روند اجرای آن را بصورت میدانی نظارت‌ خواهیم کرد.

فرماندار ساری با بیان اینکه بسیج سازندگی در پیشرفت فیزیکی این پروژه مهم در ساری نقش موثری داشته است، خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی متولی نیروگاه زباله سوز ساری توان ادامه کار ندارند به استانداری اعلام کنند؛ طی ۵ ماه فرمانداری ساری با استقرار در محل پروژه این طرح را تکمیل و تحویل مردم شهر خواهد داد.

فرماندار ساری دلیل بر زمین ماندن پروژه زباله سوز ساری را مسئولان ناکارآمد دانست و گفت: برخی به کارهای روزمره و سفرهای هفتگی به تهران سرگرم می‌شوند و در عمل کاری انجام نمی‌دهند؛ لازم است دستگاه قضایی و نظارتی پرونده نیروگاه زباله سوز را مورد بررسی قرار دهد.

 نیروگاه زباله‌سوز ساری از جمله مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به مازندران از مهم‌ترین طرح‌ها در مدیریت پسماند و مقابله با چالش‌های زیست محیطی در این خطه شمالی کشور است.

ضرورت ورود دستگاه نظارتی و قضایی به پرونده نیروگاه زباله‌سوز ساری

عملیات ساخت نیروگاه ۴۵۰ تُنی زباله سوز ساری با این امید که بار گزاف چندین دهه‌ای حمل زباله‌های مرکز استان مازندران به دیگر مناطق و همچنین مشکلات زیست محیطی این استان برداشته شود، در سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

بعد از ۱۴ سال پروژه نیروگاه زباله سوز ساری در حال حاضر پیشرفت ۹۷ درصدی را در بخش ابنیه دارد.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.