پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت نگاه ویژه و ملی برای ایمن‌سازی جاده‌های مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسن جهانیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مازندران تنها استانی است که از طریق سه محور شریانی به پایتخت کشور متصل و بخش اعظمی از ترافیک و تردد کشور از پایتخت به مازندران بوده، می‌بایست در خصوص ایمن‌سازی و افزایش ضریب ایمنی جاده‌های این استان نگاه ویژه و ملی صورت گیرد.

وی بر ضرورت برقراری تردد در تمامی ایام سال اشاره کرد و افزود: مهم ترین عاملی که می‌تواند در تسریع و پیشرفت هر پروژه‌ای مؤثر باشد نظارت دقیق و حضور فعال و مستمر بر آن پروژه بوده، لذا از همه رؤسای ادارات تابعه و ستادی خواسته تا این مسئله مهم را در اولویت اصلی کار خود لحاظ کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ادامه به اقدامات این اداره کل در زمینه حفظ و نگهداری از راه‌های موجود اشاره کرد و یادآور شد: احیا و بازسازی علائم محورها، به‌ویژه در محورهای مواصلاتی و راه‌های شریانی، اجرای عملیات روکش آسفالت و لکه گیری رویه‌های آسفالتی، اجرای خط کشی، آشکار سازی نقاط پرحادثه با به‌کارگیری از علائم، چراغ‌های چشمک زن، شانه‌سازی راه‌های اصلی و فرعی بویژه در نقاط کوهستانی پر تردد که دارای واریزه کوهی هستند، اصلاح و رفع  مقاطع حادثه خیز زودبازده از جمله اقداماتی است که در حال حاضر با جدیت در دست اجراست.

جهانیان تصریح کرد: علاوه بر حضور پر رنگ گشت‌های راهداری و همچنین اکیپ‌های کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی، باید نظارت دقیق و مستمر بر روند کاری مراکز معانیه فنی خودروها، مجتمع‌های خدمات رفاهی و پایانه‌ها توسط مسؤولان ذیربط این اداره‌کل و کارشناسان این امر انجام پذیرد.

وی فرهنگ‌سازی عمومی برای پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها را برای ایجاد بستر مناسب در محورهای استان بسیار مثمرثمر دانست و یاد آور شد: مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی خود همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و مسافر بوده ، از این رو نباید در چنین استانی شاهد بی نظمی و اختلال در سطح محورها و حاشیه راه‌های آن باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران ساماندهی فضای سبز و حفظ حریم را در سطح محورها از ضروریات اجرایی در مازندران دانست و گفت: ما باید با تمام توان و با استفاده از تجارب متخصصین در این امر بکوشیم تا جاده‌هایی ایمن و زیبا را برای هموطنان و مردم ولایتمدار استان ایجاد کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۱ /غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.